شناسهٔ خبر: 114825 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی خبر داد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶ طرح حوزه راه و شهرسازی در هفته دولت

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی گفت: در هفته دولت عملیات شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶ طرح با اعتبار بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ (گلستان)، مهدی ملک در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: از مهم ترین برنامه های این اداره کل در هفته دولت، کلنگ زنی یک هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن، افتتاح مجتمع فرهنگی گمیشان و افتتاح ساختمان جدید اداره کل اوقاف استان گلستان است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان با پیشرفت  ۳۷ درصدی روبرو هستیم.

وی افزود:  هم اکنون احداث ۱۵۰۰ واحد در دست اجرا و ۸ هزار واحد در دست طراحی است که پس از عمل کردن دستگاه های دولتی استان نسبت به تعهدات خود در راستای واگذاری زمین به طرح نهضت ملی مسکن، عملیات اجرایی سرعت بیشتری خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: ۱۱ هزار واحد در قالب طرح خودمالکی به طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده که استقبال از این طرح، با توجه به کاهش هزینه های سازندگان، می تواند ما را  به هدف  طرح نهضت ملی مسکن که کاهش هزینه ی تمام شده‌ی منازل مسکونی و عرضه بیشتر مسکن به بازار است، نزدیک کند.

وی افزود: با توجه به استقبال پیمانکاران غیربومی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تاکید ما به استفاده از ظرفیت پیمانکاران و انبوه سازان بومی است و در مسیر تسهیل واگذاری مساکن به این قشر اقداماتی در دست اجراست.

ملک در ادامه این جلسه گفت: حداکثر افتتاحیه های طرح نهضت ملی مسکن در سال های سوم و چهارم طرح است که در پایان سال جاری ۹۶ واحد مسکونی به بهره برداری خواهد رسید.