شناسهٔ خبر: 114843 - سرویس استان‌ها

در اولین جلسه کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان های بلندمدتبه خراسان شمالی تاکید شد:

وظایف ادارات در بحث پایش ایمنی ساختمان های بلند مرتبه مشخص شود

جلسه کارگروه پایش ایمنی ساختمان های خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در اولین جلسه کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان های بلندمدتبه خراسان شمالی گفت: وظایف ادارات در این کارگروه مشخص شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، قاسم قاسمی تصریح کرد: کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلند مرتبه بر اماکن عمومی و ساختمانهای بزرگ شهرهای مختلف استان در جهت ایمن بودن ساخت و سازها نظارت مستمر خواهد داشت.

وی اظهار داشت : در خصوص چارچوب دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور در مورد تشکیل کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلند مرتبه باید هم اندیشی در پیرامون موضوع جلسه و نیز اجرای دقیق و به موقع جزء (۵) بند ( ض ) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور ، تیم بازدید کننده کارگروه مطابق با ردیف فرآیند اجرایی دستورالعمل ابلاغی تشکیل شود.

قاسمی افزود : نمایندگان ادارات عضو کارگروه مشخص شده است و بازدید های میدانی می بایست به صورت جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد :اکیپ های ارزیابی تعدادی از ساختمانها را در شهر بجنورد شامل بلوک آوین و آسایش در مجتمع ناوک و مجتمع تختی در روبروی بازار روز جاده شیروان را شناسایی و بازدید میدانی نیز از این پروژه ها صورت گرفته است.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان شمالی در پایان اضافه کرد: اعضای ادارات عضو می بایست در مواقع بازدید فرم شماره (۱) چک لیست بررسی وضعیت ساختمانها دربرابر زلزله و فرو ریزش و سازمان آتش نشانی بجنورد هم فرم شماره ۲ چک لیست بررسی وضعیت ساختمانها در برابر آتش سوزی را تکمیل کنند تا در جلسات بعدی ریز جزئیات بررسی شود.