شناسهٔ خبر: 114859 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد:‌

روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از جاده‌های ایلام

روکش آسفالت مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ کیلومتر از جاده های این استان روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاوراظهار داشت: این مدت (ابتدای امسال تاکنون) ۱۶،۴ کیلومتر روکش راه فرعی و اصلی، میکروسرفیسینگ ۱۱ کیلومتر، چهار کیلومتر درز گیری، چهار هزار و ۲۸۸ تن لکه گیری آسفالت و ۶۷۸ کیلومتر شانه سازی مسیر انجام شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این بیش از ۶ هزار تابلو، ۱۲ هزار پر چسب شب نما و سه کیلومتر نیوجرسی در محورهای مختلف استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: امسال علاوه بر اقدامات نگهداری راه های استان، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه ها نیز در دستور کار این‌ اداره کل قرار گرفته است.

چشمه خاور به طرح پویش همراهان سفر ایمن ایام اربعین در ایلام اشاره و تاکید کرد: این طرح پویش همراهان سفر ایمن (اربعین حسینی) همزمان با هشت استان کشور در این استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری ادامه دارد از این رو در فرصت اندک باقیمانده باید با بسیج همه امکانات نسبت به ایمن سازی مسیرهای منتهی به مرز مهران اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه ۶ محور ارتباطی به صورت رفت و برگشت برای استقرار پویش سفر ایمن ویژه ایام اربعین در استان در نظر گرفته شده است، افزود: اولویت اصلی در تمام معاونت‌ ها به خصوص حوزه‌های راهداری و حمل و نقل و ادارات شهرستانی بر ایمن سازی و به روز رسانی محورهای اصلی مسیر تردد زائران متمرکز و مدیران شهرستانی باید ضمن بازدیدهای روزانه همراه با نماینده حراست نسبت به تهیه برنامه و اولویت بندی نواقص برای اصلاح و ارسال آن به مرکز استان اقدام کنند.

چشمه خاور با بیان اینکه مهمترین طرح های مورد نظر جهت اجرای این پویش در چهاربخش عملی خواهد شد، گفت: ایجاد ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن در پایانه مرزی مهران، مکان ها و مجتمع  های خدماتی، رفاهی منتخب، تولید محتوای رسانه ای و تبلیغات محیطی در سطح جاده های کشور اجرایی خواهد شد.