شناسهٔ خبر: 114867 - سرویس استان‌ها

نشست خبری راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی بمناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در آستانه هفته دولت

نشست خبرراهداری آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: هفته دولت امسال ۸۲ طرح این اداره کل با ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده و مورد استفاده مردم استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در جمع خبرنگاران استان که بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگاردر آستانه هفته دولت  افزود: ۲۶ طرح آسفالت به  طول ۲۰۰ کیلومتر، ۳۵ طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول ۲۵۰ کیلومتر، اصلاح ۹ نقطه حادثه خیز، دو مرکز معاینه فنی، ۶ مجتمع بین راهی و بهسازی ۵۸ دستگاه ناوگان بین راهی از جمله طرح های افتتاح شده در هفته دولت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه در طول سال مالی گذشته، ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته به این اداره کل جذب شده است گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان هم ۲ هزار میلیارد تومان برای استان ما مصوب شد که ۶۰۰ میلیارد تومان به بهسازی و آسفالت راه های روستایی و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سایر حوزه ها هزینه خواهد شد.

علیزاده همچنین از اجرای طرح اربعین حسینی از ۱۰ شهریور تا ۵ مهر در استان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود اربعین امسال ۳۵ هزار نفر زائر به وسیله ناوگان تحت امر این‌اداره کل جا به جا شود.

وی با اشاره به اینکه معمولا سفر رفت زائران با برنامه ریزی و منظم انجام می شود گفت: با توجه به اینکه پس از اربعین حسینی بازگشت مسافران به صورت همزمان اتفاق می افتد، حجم ترافیک مسافر افزایش می یابد که از زوار حسینی، درخواست می کنیم برای تسهیل سفر، به تدریج از سفر اربعین مراجعت کنند.