شناسهٔ خبر: 114868 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد :

تامین زمین پروژه های نهضت ملی مسکن در همه شهرستان‌های استان اردبیل

حیدری راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در همه شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه های راه و شهرسازی جنوب استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: هم اکنون زمین مورد نیاز در همه شهرستان‌های استان برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی گفت: عملیات اجرایی ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان خلخال تا پایان امسال به مرحله اجرای فونداسیون و تعدادی نیز به مرحله اسکلت و دیوارچینی می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تقدیر از پیمانکاران پروژه احداث راه اصلی کلور – درام اظهار کرد: قطعه دو پروژه راه اصلی خلخال - کلور – درام توسط شرکت جهاد نصر زنجان در حال اجراست و پیمانکار پروژه با توجه به دو ترانشه حجیم واقع شده در مسیر ، عملیات خاکبرداری ، خاکریزی و ابنیه فنی را تا پایان امسال تکمیل خواهد نمود و تلاش می کنیم تا سال آتی زمینه را برای اجرای زیرسازی و آماده‌سازی بخشی از راه برای آسفالت فراهم کنیم.

حیدری با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه یک این پروژه نیز به طول سه و نیم کیلومتر تملک اراضی شده است، افزود : قطعه یک این پروژه توسط شرکت ترانشه پل راه در حال اجرا بوده و پیمانکار احداث کارگاه تولید بتن برای آغاز ابنیه فنی مسیر را در برنامه دارد.

وی به طلب ۳۵۰ میلیارد ریالی پیمانکاران مجری قطعات یک و دو این پروژه اشاره کرد و گفت: علیرغم وجود مشکلات مالی ، با تلاش و همت پیمانکاران این پروژه همچنان فعال است و در صورت تزریق یک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده از محل فاینانس بانک مسکن عملیات اجرایی این پروژه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از تلاش برای تکمیل دو مجتمع فرهنگی- هنری شهرهای کلور و هشتجین خبر داد و اظهار داشت: در صورت تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی به هر کدام از این پروژه‌ها ، عملیات اجرایی تا پایان امسال تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه برای تکمیل عملیات اجرایی پروژه احداث ساختمان کتابخانه مرکزی شهر خلخال اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است، اظهار کرد: تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی امسال به این پروژه راه به جایی نخواهد برد و تنها در صورت تامین حداقل ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز زمینه برای ادامه عملیات اجرایی وتکمیل این پروژه فراهم خواهد شد.