شناسهٔ خبر: 115112 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن همدان خبر داد؛

تصویب ۱۸۰ میلیاردتومان اعتبار برای رفع مخاطرات استان همدان در سفر رییس‌جمهوری/ یکهزار و ۴۵ واحد مسکن روستایی در هفته دولت افتتاح می‌شود

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اعلام اینکه بیش از ۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در سطح استان در دست ساخت قرار دارد از اجرای بیش از ۳ هزار واحد مسکن شهری در نهاوند، ملایر و همدان خبر داد و افتتاح‌های هفته دولت را در بخش مسکن روستایی یکهزار و ۴۵ واحد برشمرد.

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های آتی بنیاد برای آمادگی و پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین سند دار کردن واحدهای مسکونی تحت مسئولیت بنیاد در روستاها و شهرهای کوچک توضیح  داد: تعدا ۱۳۹ پروژه در سطح استان که در معرض خطر هستند و ضرورت دارد که رفع خطر بشوند شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان ادامه داد: در سفر اخیر رییس‌جمهوری مقرر شد از محل اعتبارات ۱۸۰ میلیاردتومان برای رفع خطر و مقاوم‌سازی ۵۱ پروژه تخصیص یابد.

۶۲۰ میلیادرتومان اعتبار مورد نیاز رفع مخاطرات استان

رضایی با اشاره به اینکه ۸۸ پروژه باقیمانده و شناسایی شده استان نیازمند ۴۴۰ میلیاردتومان اعتبار برای مقاوم‌سازی و رفع خطر است، تصریح کرد: علاوه بر مصوبات سفر رییس‌جمهوری چنانچه ۴۴۰ میلیاردتومان تامین اعتبار انجام شود بنیاد مسکن آمادگی دارد تا در خصوص پیشگیری از حوادث برای مقاوم‌سازی اقدام کند.

تایید بیش از ۱۰ هزار نفر از ثبت‌نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن

وی همچنین در خصوص طرح نهضت ملی مسکن و آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی در قالب این طرح در سطح استان توضیح داد: در شهرهای زیر صدهزار نفر، ۴۱ هزار و ۱۹ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۳۶ نفر تایید نهایی شدند و تاکنون یکهزار و ۱۵۴ نفر افتتاح حساب کردند و یکهزار و ۱۱۹ نفر ۴۰ میلیون آورده اولیه را واریز کردند و تایید نهایی شدند.

اجرای بیش از ۳ هزار واحد مسکن شهری در ملایر، همدان و نهاوند

وی ادامه داد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر به تعداد ۳ هزار و ۲۷۵ واحد در نهاوند، ملایر، همدان در قالب طرح نهضت ملی مسکن شروع شده است.

افتتاح یکهزار و ۴۵ واحد مسکن روستایی در هفته دولت

مدیرکل بنیاد مسکن همدان در خصوص افتتاح‌های هفته دولت نیز اعلام کرد: یکهزار و ۴۵ واحد مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

صدور سند برای ۱۵۵ هزار واحد مسکن روستایی و شهری

رضایی در خصوص صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری با اعلام اینکه در حال حاضر ۹۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک دارای سند هستند، اعلام کرد: از ابتدای طرح سند دار کردن ۱۵۵ هزار جلد سند صادر شده است. برای سال جاری نیز در برنامه است تا ۴ هزار واحد فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک سند دار شوند.