شناسهٔ خبر: 115174 - سرویس استان‌ها

همزمان با هفته دولت ۱۴۰۱ در استان اتفاق افتاد؛

واگذاری گروهی اراضی و آغاز عملیات احداث ۱۰۱۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از واگذاری گروهی اراضی ۲۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان و آغاز عملیات احداث ۷۵۱ واحد مسکن در شهر کاشان، همزمان با هفته دولت ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است که وزارت راه و شهرسازی طی ۴ سال ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می کند. اظهار داشت: در این طرح برنامه استان اصفهان معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است.  

وی افزود: براین اساس در سطح استان اصفهان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد بوده و این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: با هدف سرعت بخشی به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان با تلاش‌های انجام پذیرفته، خوشبختانه در مبحث تامین زمین اقدامات لازم بعمل آمده و در حال انجام است همچنین تا کنون برای بیش از ۹۱ هزار واحد تامین زمین شده است.  

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای استان اصفهان اکنون در مرحله اجرای کار قرارداریم اذعان داشت: همزمان با هفته دولت عملیات عمرانی احداث ۷۵۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر کاشان آغاز می‌شود.  

قاری‌قرآن افزود: در این ایام واگذاری گروهی اراضی نهضت ملی مسکن در شهرهای سطح استان به میزان ۲۶۰ واحد انجام می پذیرد و عملیات آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شاهین شهر، کاشان و گلپایگان در مجموع بر روی اراضی به میزان ۱۹۲ هکتار آغاز می‌شود.  

گفتنی است: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان بیش از ۴۲۲ هزار نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح بودند.