شناسهٔ خبر: 115203 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد/ باند فرودگاه مشهد مشکلی ندارد

سیدی-مديرعامل شرکت فروددگاه معاون وزیر گفت: باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد که طی یکسال گذشته بازسازی شد و اکنون در مرحله خط کشی و روشنایی باند و اخذ مجوز است با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی معاون وزیررئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری که به مناسب فرا رسیدن هفته دولت برگزار شد ، با اشاره به این‌که ما مسئولیت ۵۳ فرودگاه فعال در کشور بر عهده داریم، اظهار کرد: در این فرودگاه‌ها در فصل بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۳۹ درصد در اعزام مسافر و ۴۵ درصد پذیرش بار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: فرودگاه‌های کشور آمادگی افزایش پروازها را دارند. در زمان حاضر تعداد ناوگان هوایی فعال کشور حدود ۱۷۰ فروند است آمادگی خدمات‌رسانی به ۵۵۰ فروند هواپیما  راداریم.

 وی افزود: از لحاظ باند، پارکینگ هواپیما و ترمینال مشکلی نداریم و با توسعه ناوگان فرودگاه های کشورپاسخگوی نیازهای مردم باشند.

سیدی بیان کرد: در حوزه ناوبری هوایی نیز ۱۲۰ دستگاه کمک ناوبری در سطح کشور در بلندترین ارتفاعات  و نقاط صعب العبور از طریق رادار و دستگاه های ارتباطی نصب شده و درحال سرویس دهی است،‌ افزود:  در حال حاضر روزانه به  ۱۴۰۰پرواز سرویس دهی  انجام می شود که شامل  پرواز داخلی، خارجی و پروازهای عبوری است و سیستم ناوبری کشور را کنترل می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح فرودگاه های کشور در قالب ۱۱۷ پروژه برنامه‌ریزی و در حال اجراست.

 بهره برداری از باند۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد

 وی افزود:  باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد که طی یکسال گذشته بازسازی شد و اکنون در مرحله خط کشی و روشنایی باند و اخذ مجوز است  با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

باند فرودگاه مشهد مشکلی ندارد

سیدی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره باند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، اظهار کرد: فرودگاه مشهد نیازمند اصلاحاتی است در موضوع ‌ترکیدن لاستیک هواپیماها در این فرودگاه، مبنا گزارش دفتر بررسی سوانح است و براساس توصیه ها در فرودگاه مشهد عمل می شود.

وی تصریح کرد: باند فرودگاه مشهد هیچ مشکلی ندارد،  در بحث صنعت هوانوردی اولویت اول ایمنی و اولویت دوم امنیت است وصحیح نیست که‌ با انتشار برخی اخبار غیردقیق آرامش مردم را بر هم بزنیم، پس از انتشار خبر ترکیدن لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد، ورود مسافر به هتل‌های مشهد ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافت.

سیدی بیان کرد: در زمان حاضر ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه پارکینگ هواپیما و توسعه ترمینال فرودگاه مشهد در حال اجراست که ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.