شناسهٔ خبر: 115313 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اعلام کرد؛

افتتاح ۱۲ پروژه راهداری در هفته دولت/ روکش آسفالت محور یزد - مهریز در مسیر رفت و برگشت به طول ۵۴ کیلومتر

افتتاح جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ضمن تشریح برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت از روکش آسفالت محور یزد - مهریز در مسیر رفت و برگشت به طول ۵۴ کیلومتر خبر داد.

محمد رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت پرداخت و گفت:‌ راهدارخانه مرکزی شهرستان بافق با اعتباری بالغ بر ۳۰هزار میلیون ریال پیشرفت صددرصدی داشت و در هفته دولت بهره‌برداری خواهد شد.

وی همچنین از احداث راه روستایی تقی‌آباد با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی خبر داد و عنوان کرد:‌ این پروژه به طول یک و نیم کیلومتر در شهرستان بهاباد - روستای تقی‌آباد قرار دارد و اعتبار در نظر گرفته شده برای آن ۳۰ هزار میلیون ریال است که از منابع استانی تامین می‌شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، بهسازی و تبدیل آبنما به پل راه روستایی درین در شهرستان میبد - روستای درین به طول یک کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۰هزار میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی است که با پیشرفت ۸۰ درصدی در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

رستگاری بهسازی و آسفالت راه پرکان – ببروئیه را از دیگر پروژه‌های در دستور کار این اداره کل خواند و اعلام کرد: بهسازی و اسفالت این پروژه در شهرستان بهاباد - روستای پرکان و ببروئیه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی روبه رو بوده و طول این پروژه سه و نیم کیلومتر است. برای پروژه مذکور ۵۰هزار میلیون ریال از اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی افزود:‌ بهسازی و روکش آسفالت محور میانکوه – مهریز به طول سه کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیون ریال، اصلاح پیچ بادامک به طول پنج و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیون ریال و روکش ۴.۶ کیلومتر از آسفالت عبوری نیر با اعتبار ۶۳ هزار میلیون ریالی نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در ادامه از روکش آسفالت گرم بزرگراه مهریز -یزد با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی خبر داد و اظهار کرد: طول این پروژه ۹.۸ کیلومتر است و برای آن از اعتبارات ملی ۲۲۰ هزار میلیون ریال هزینه در نظر گرفته شده است؛ همچنین بهسازی و روکش آسفالت محور تنگ  حوضکی – دهشیر به طول ۳.۵ کیلومتر در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد و برای این محور نیز از اعتبارات ملی ۵۵ هزار میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

رستگاری خاطرنشان کرد: بهسازی و بازیافت گرم آسفالت محور مهریز – انار در مسیر رفت و برگشت و روکش آسفالت محور یزد - مهریز در مسیر رفت و برگشت به طول ۵۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیون ریال از دیگر اقداماتی است که با پیشرفت ۹۰ درصدی آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از احداث یک باب مجتمع بین راهی سرای سلطان در یزد- شاهدیه - کمربندی یزد- اشکذر خبر داد و گفت:‌ پیشرفت فیزیکی فاز اول با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ هزار میلیون ریال انجام شده است که این بخش توسط بخش دولتی تامین اعتبار شده و ۲۰۰هزار میلیون ریال نیز از طریق بخش خصوص تامین اعتبار می‌شود.