شناسهٔ خبر: 115342 - سرویس بنادر و دریانوردی

به مناسبت هفته دولت؛

جاده کمربندی بندر امام (ره) به آبادان به بهره‌برداری رسید/ نامگذاری جاده به نام شهدای بندر امام خمینی (ره) توسط مدیرعامل سازمان بنادر

بهره‌برداری از جاده کمربندی بندر امام (ره) به آبادان جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) به آبادان همزمان با هفته دولت و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وجمعی از مسئولین و مقامات محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاون اقتصادی استاندار خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی، جاده کمربندی بندر امام (ره) به آبادان به بهره‌برداری رسید. 

اعتبار این پروژه بالغ بر ۱۶۳۰ میلیارد ریال است که به طول ۸/۵ کیلومتر و با ۶ خط عبور در محور بندر امام خمینی (ره‌) به آبادان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

با بهره‌برداری از این پروژه ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود که در کنار سایر پروژه‌های بندر امام خمینی (ره)، اشتغال پایدار در منطقه را فراهم می‌کند. 

در این مراسم و به پیشنهاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و به منظور تکریم مقام شامخ شهدا، این جاده به نام شهدای بندر امام خمینی (ره) نامگذاری شد. 

بهره‌برداری از پروژه احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) به آبادان علاوه بر اینکه بخشی از ترافیک عبوری را کنترل و ضریب ایمنی تردد را ارتقا می‌دهد، موجب تسهیل در مسیر ترانزیتی نیز می‌شود. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عرض محور ۳۸ متر، اجرای تقاطع با بلوار شهید دستغیب، اجرای یک پل بزرگ بر روی خط لوله آب جنوب شرق، اجرای ۶ میدان در مسیر و ۲۰ دستگاه آبرو دو دهانه بزرگ از اقدامات شاخص این پروژه است.