شناسهٔ خبر: 115415 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان:

نهضت ملی مسکن هرمز در ماه آینده کلید خواهد خورد

سخنرانی مدیرکل هرمزگان در نماز جمعه هرمز مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در سومین روز از هفته دولت در جمع نمازگزاران هرمز در محل مسجد جامع این جزیره سخنرانی و گوشه ای از اقدامات و عملکرد راه و شهرسازی استان را با نمازگزاران در میان گذاشت و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی با اشاره به سخنان  مقام معظم رهبری در خصوص ساخت مسکن برای قشر جوان و محروم جامعه گفت: مسکن اساس زندگی است و بخش عمده ای از مخارج خانوار را تشکیل می دهد و وظیفه وزارت راه و شهرسازی است که این بار را از دوش محرومین بردارد، این وظیفه اداره کل راه و شهرسازی در استان ها است که به آنان که قدرت خرید ندارند کمک کند.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله مهم فرزندآوری و جوانی جمعیت افزود: یکی از موانع رفع مشکل ازدواج جوانان و جوانی جمعیت حل مشکل مسکن جوانان است که به امید پروردگار کار عملیات اجرایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شروع شده و با جدیت پیش خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: از سهم ۴۹ هزار و۹۵۰ واحد استان هرمزگان از طرح ملی نهضت مسکن تاکنون زمین حدود ۵۰ درصد آن تامین و عملیات اجرایی نیز آغاز شده است و این نوید را به مردم هرمزگان می دهیم با برنامه ریزی و پیگیری مستمر تا پایان سال جاری به تمام تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

کمالی در خصوص طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت۱۴۰۱ اظهار داشت: ۱۶ پروژه راه و ساختمان استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اجرای چند پروژه مهم در مناطق محروم اشاره و گفت: امروز در منطقه محروم بشاگرد در سه جبهه در حال عملیات راهسازی و پلسازی هستیم تا بشاگرد را از بن‌بست خارج کرده و زندگی مردم رونق گیرد.

وی بیان داشت: در سنوات گذشته در هرمز ۱۶۰ سند مالکیت را به مردم واگذار کردیم، دو هزار و ۲۰۰ قطعه زمین نیز که بخش زیادی از صدور اسناد آنها انجام شده، سند زمین را به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل کردیم که به محض تصویب و ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و سند دار کردن املاک تصرفی آن را در هرمز اجرایی خواهیم کرد.

کمالی با اشاره به تاخیر عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در هرمز اشاره و تاکید کرد: با توجه به خاص بودن زمین جزیره هرمز جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در این گونه موارد مطالعات ژئوتکنیک انجام می شود تا کارایی مؤثر در مواقع زلزله و بحران تضمین شود از اینرو علت تاخیر  بحث مطالعات فنی بوده و این قول را به مردم هرمز می دهیم طی ماه آینده عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در این جزیره نیز آغاز شود.

کمالی در پایان گفت: به دنبال راهکار قانونی هستیم که مشکل زمین های تجاری زیر  ۱۰۰ متر هرمز را حل و فصل کنیم.

شایان ذکر است مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان پس از نمازجمعه در دیداری صمیمی به مشکلات و دغدغه های شهروندان رسیدگی کرد.