شناسهٔ خبر: 115443 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

اختصاص بیش از ۲۷۰۰ هکتار زمین به نهضت ملی مسکن استان البرز

نهضت ملی البرز جلسه هفتگی نهضت ملی مسکن با حضور مدیرعامل شرکت توسعه گران ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) و هیئت همراه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، خالقی ضمن بیان مطالبی در خصوص نهضت ملی مسکن و دید جهادی نسبت به اجرائی نمودن آن از حساس بودن این امر در شرایط فعلی سخن گفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به دو نقطه از شهر فردیس جهت احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: این مناطق برای ما حائز اهمیت است و باید با سرعت بالا و کیفیت مطلوب عملیات احداث واحدها را به انجام برسانیم.

پس از آن سیفی در خصوص چگونگی تقسیم کار و پیشرفت آن در بین پیمانکاران ساخت مطالبی عنوان کرد و گفت: کار باید به صورت جهادی انجام شودو انتظار ما این است که جلوتر از برنامه تعیین شده باشیم تا بتوانیم حجم بالای متقاضیان فاقد مسکن را کاهش دهیم.

سرپرست مسکن و ساختمان اداره کل اضافه کرد: ما با توجه به صورت وضعیت های ارائه شده پیمانکاران و درصد پیشرفت کار در اسرع وقت واریزی های متقاضیان را به حساب پیمانکاران انجام میدهیم و نباید مانعی در کار و پیشرفت پروژه ها داشته باشد.

سپس مدیرعامل شرکت توسعه گران ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) که به عنوان مهمان در این جلسه حضور داشتند از روند اداری انجام کار نهضت ملی مسکن و وجود معارضین اراضی سخنانی بیان کرد و گفت: بحث معارضین اراضی در اکثر مناطق وجود دارد و لازم است با کمک هم این معضل را حل نمائیم.

اسماعیلی ضمن اشاره به عدم ثبات قیمتها و افزایش قیمت برخی از مصالح از مدیر کل راه و شهرسازی درخواست پرداخت مبالغ واریزی متقاضیان به حساب این ستاد را مطرح نمود و گفت: با انجام این امر به عنوان مثال میتوانیم آهن آلات را با قیمت ثابت خریداری نمائیم تا قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان به صرفه باشد و مشمول افزایش قیمت نشود.

این مقام مسئول اضافه کرد: ارتباط ما با مدیرعامل بانک مسکن ارتباط خوبی است و جلسات متعدد ماهانه ای را جهت تسهیل در مشارکت مدنی امور وام متقاضیان به صورت منظم برگزار میکنیم تا اختصاص وام هر چه سریعتر انجام پذیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در پایان از طرح ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) در جهت عدم دریافت وجه جهت امور کارگزاری خبر داد و گفت: این روش نیز کمکی است به متقاضیان جهت کاهش بهای تمام شده مسکن و با همکاری خوبی که بین ستاد اجرائی فرمان حضرت امام و مجموعه همکاران اداره کل صورت گرفته به خواست خداوند این امر مهم خانه دار شدن مردم در اسرع وقت به انجام خواهد رسید.