شناسهٔ خبر: 115462 - سرویس استان‌ها

در مرداد ماه امسال انجام گرفت؛

بررسی ۱۰پرونده در کمیسیون حریم راه‌های استان قزوین

اجرای عملیات آزادسازی 45هزار مترمربع حریم راه از کشاورزی‌های داخل حریم قانونی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رسیدگی به ۱۰ پرونده در کمیسیون حریم راه‌های استان طی مردادماه امسال خبر داد و گفت: این کمیسیون وظیفه رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان به منظور صدور مجوز ساخت و ساز در حریم راه‌ها را بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، احسان شهبازی با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی این معاونت طی ماه گذشته گفت:در ماهی که گذشت ۵۰۰ تن آسفالت گرم برای لکه گیری راه های استان خریده و هزار و ۵۰۰تن قیر نیز توزیع شده است.

وی، اجرای ۱۱.۵کیلومتر باند روکش آسفالت، ۷.۵باند کیلومتر آسفالت حفاظتی، نصب ۴چراغ چشمک زن، نصب ۲هزار و ۴۰۰متر طول گاردریل جدید و تعمیر و مرمت ۱۱هزار و ۲۰۰متر طول گاردریل‌های خسارت دیده را نیز از دیگر اقدامات این معاونت در مرداد امسال عنوان کرد.

شهبازی افزود:یکی از فعالیت‌های مهم معاونت راهداری که به منظور ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای انجام می‌دهد خط کشی جاده ها است که طی ماه گذشته نیز با استفاده از تیم‌های امانی این اداره کل در ۶۰ کیلومتر از راه‌ها اجرا شد.

استان قزوین دارای ۶هزار و ۷۰۵کیلومتر راه است که هزار و ۳۷۲کیلومتر آن را راه های شریانی و پنج هزار کیلومتر را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهند.