شناسهٔ خبر: 115465 - سرویس بنادر و دریانوردی

همزمان با هفته دولت؛

عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ استان بوشهر آغاز شد

لایروبی بندر ریگ همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ (شهرستان گناوه) در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیب نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در این مراسم که استاندار و نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور داشتند، گفت: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۳۰ هزار مترمکعب حجم لایروبی ظرف مدت ۵ ماه اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، اکنون به دلیل پایین بودن عمق آب در کانال دسترسی بندر ریگ شناورها در بسیاری از روزهای سال قادر به ورود و خروج نیستد که با اجرا پروژه لایروبی و افزایش عمق کانال به ۲.۶ متر این مشکل برطرف خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر ادامه داد: برنامه توسعه بندر ریگ در قالب طرح جامع در سه بازه زمانی پنج ساله اجرایی خواهد شد که از جمله پروژه‌های شاخص آن می‌توان به احداث اسکله ۱۵۰ متری، بازوی بندر ریگ، انبار و تامین اراضی پشتیبان نام برد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی بر اقتصاد دریامحور ، برنامه‌هایی برای توسعه ۱۱ بندر استان بوشهر و رفع مشکل ساحل‌نشینان تدارک دیده شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شکیبی نسب تاکید کرد: عمده مشکلات استان بوشهر در حوزه بنادر تجاری مربوط به بنادر شمال استان به دلیل قرارگرفتن در خورها و کاهش عمق آنها است که در قالب طرح جامع پروژه‌های بسیار خوبی در این راستا پیش‌بینی شده است.