شناسهٔ خبر: 115489 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۴۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در منطقه مهرآرا محقق می‌شود/ تلاش برای توزیع عادلانه ساخت مسکن در زنجان

زنجان بیات منش 2.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پروژه سرمایه گذاری در منطقه مهرآرا برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن پیش بینی شده و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این منطقه محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، مسعود بیات منش صبح یکشنبه در آئین کلنگ زنی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان، گفت: سهم استان زنجان از ۵۰ هزار واحد به ۷۰ هزار واحد افزایش یافته است و این تعداد واحد مسکونی طی چهار سال ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ای که در طرح ملی مسکن برای استان زنجان ابلاغ شده بود، به لحاظ برش جمعیتی سهم استان ۵۰ هزار واحد بود ولی به علت برنامه ریزی های آمایشی و کلانی که در کشور اتفاق افتاد این سهم به ۷۰ هزار واحد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در بخش شهری ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، بافت فرسوده، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده است.

بیات منش تاکید کرد: همچنین بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته خواهد شد که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و با نوسازی خانه‌های روستایی اتفاق خواهد افتاد.

وی به روند اجرایی فاز اول و دوم طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: فاز اول این پروژه‌های مسکونی طی سال گذشته در سفر رئیس‌جمهور به استان با مجموع ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در مرحله اجرا است و بخشی از این واحدها نیز از پایان امسال واگذار خواهد شد و مابقی واحدها هم تا پایان سال آینده (۱۴۰۲) تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در فاز دوم نیز تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در هفت نقطه استان برنامه ریزی شده بود، افزود: سهمیه چهار سال شهر زنجان با برنامه ریزی های انجام شده پر می‌شود.

بیات منش متذکر شد: اگر بتوانیم در شهر زنجان زمین تامین کنیم و مجوز از وزارت راه و شهرسازی را اخذ کنیم، این روند اجرایی با قوت ادامه خواهد داشت.

اجرای همزمان ۷ مدرسه برای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در زنجان

وی گفت: در قوانین و آئین نامه بودجه ۱۴۰۱ که پیش بینی شده و با توجه به منابع مولد سازی هایی که وزارت راه و شهرسازی از منابع داخلی انجام می‌دهد، تمام هزینه‌های آماده سازی را برای این پروژه‌ها تامین کنیم تا بار مالی بر دوش مردم نیفتد و امروز عملیات آماده سازی ۲۹۳ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و عملیات احداث هفت باب مدرسه در شهرک‌های جدید الاحداث در استان آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به اجرای همزمان هفت مدرسه برای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و یاد آورشد: با تاکید استاندار زنجان و همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اجرای همزمان ۷ مدرسه در مناطق طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان آغاز می‌شود و چهار مدرسه پیمان سپاری شده و سه مدرسه دیگر هم اسناد مناقصه آماده می‌شود و در مرحله طراحی و مناقصه است.

شهر زنجان کمبود مدرسه دارد

بیات منش ابراز کرد: در شهر زنجان کمبود مدرسه داریم که با ساخت این تعداد مدرسه کمبودها رفع می‌شود.

وی گفت: به توزیع عادلانه واحدهای مسکونی در سطح استان بسیار تاکید و توجه شده است و یکی از اهداف اجرای عملیات طرح نهضت ملی مسکن، پر کردن شکاف‌های موجود در قالب شهری و توجه به تهیه مسکن برای مناطق غرب شهر و محروم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان متذکر شد: امیدواریم با اجرای عدالت و توسعه‌محوری در روند ساخت این واحدهای مسکونی در اجرای عادلانه خدمات راه و شهرسازی گام‌های خوبی را برداریم و مثمر ثمر باشیم و مردم احساس ناعدالتی نکنند.

بیات منش با بیان اینکه پروژه سرمایه گذاری در منطقه مهرآرا برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است، ادامه داد: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این منطقه محقق می‌شود و ما فقط زمین تامین می‌کنیم و از محل تامین این زمین‌ها، پروژه‌های خدماتی و تجاری تامین شده و از منافع آن، سرمایه گذار تعهد کرده تمام پروژه‌های زیر بنایی و روبنایی اعم از ساخت سه مدرسه، یک کتابخانه و یک پارک و مباحث زیر بنایی شهرک را تکمیل کند.