شناسهٔ خبر: 115644 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

افتتاح ۵۱ پروژه راهداری در خراسان شمالی طی پنج ماه/ بهره‌گیری ۸۰ درصدی از ظرفیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌ها

جاده محور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی از افتتاح ۵۱ پروژه راهداری در بخش زیربنایی و حذف نقاط پرحادثه این استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۵۱ پروژه افتتاح شده است، گفت: این پروژه‌ها در بخش زیربنایی و حذف نقاط پرحادثه در همه شهرستان‌های استان‌ها صورت گرفته است و ارزش تقریبی آن‌ها ١٦٢ میلیارد تومان برآورد شد. 

وی همچنین از کلنگ زنی پنج پروژه به ارزش ٢٧.٥ میلیارد تومان خبر داد و عنوان کرد: تعداد هفت دستگاه ابنیه فنی در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان به ارزش ۲۱ میلیارد تومان نیز احداث شد.

شهامت در خصوص طرح‌های قابل کلنگ‌زنی این استان نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: احداث ساختمان پلیس راه اسفراین – سبزوار با اعتبار ۷,۱۰ میلیارد تومان، احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان گرمه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان، احداث نمازخانه بین راهی محور بجنورد – شیروان با اعتبار سه میلیارد تومان، احداث پل باکسی هاور در شهرستان مانه و سملقان با اعتبار ۲,۳ میلیارد تومان و احداث پل باکسی کیلوپنجه شهرستان راز و جرگلان با اعتباری بالغ بر ۶,۵ میلیارد تومان از طرح‌های قابل کلنگ‌زنی این استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: در ٨٠ درصد پروژه‌های راهداری این استان از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استفاده شده است.