شناسهٔ خبر: 115653 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری خبر داد؛

آماده‌باش ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور بازگرداندن زوار ایرانی از عراق/ استرداد هزینه بلیت براساس قوانین عودت

ناوگان اتوبوسی سیستان وبلوچستان مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری از استقرار ناوگان اتوبوسی در پایانه‌های مرزی به منظور بازگرداندن ایرانیان از عراق خبر داد و گفت: استرداد هزینه بلیت براساس قوانین عودت انجام می‌شود.

داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: روز گذشته به محض اطلاع رسانی وزارت کشور مبنی بر لغو سفرهای اربعین، به تمام ناوگانی که قصد عزیمت به سمت عراق را داشتند، اعلام کردیم تا اطلاع ثانوی حرکتی به سمت این کشور نداشته باشند و ناوگانی که در طول مسیر بود را بازگرداندیم.

وی با اشاره به حضور برخی از زوار در پایانه‌های مرزی،‌ عنوان کرد: این افراد را با ماشین‌های حاضر در پایانه بازگرداندیم و پایانه‌های مرزی در حال حاضر خالی شده است. 

باقرجوان تصریح کرد: در حال حاضر نیز با همه استان‌های کشور در یک جلسه مجازی هستیم و اعلام کردیم استان‌های معین و استان‌های اصلی مرزی به تعداد نفرات ناوگان مناسب ارسال کنند تا در صورت ورود زائران آنها را به کشور بازگردانیم. 

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید براینکه برای انتقال زائران با کمبود ناوگان مواجه نیستیم، اظهار کرد: استرداد پول بلیت نیز براساس قوانین عودت پول بلیت انجام می‌شود و در این خصوص نیز مشکلی وجود ندارد.