شناسهٔ خبر: 115659 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه شورای مسکن:

بانکها گزارش عملکرد وام های نهضت ملی مسکن را در سامانه ثبت کنند

شورای مسکن بانک های خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مرجع عملکرد بانکها در خصوص وام های طرح نهضت ملی مسکن، سامانه است و مدیران عامل بانکهای استان گزارش کارهای خود را در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی در جلسه شورای مسکن ویژه بانک های استان که به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران عامل بانک های استان برگزار شد تصریح کرد: تاکنون بانک مسکن به عنوان تخصصی ترین بانک در خصوص پرداخت وام های مسکن و همچنین بانک ملت توانسته است گزارش های خود را در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت کنند.

وی اظهار داشت : بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش تولید مسکن اختصاص دهند که تاکنون بانک های استان بجز بانک مسکن و بانک ملت در پرداخت وام های نهضت ملی مسکن گزارش مثبتی نداشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه افزود: جهت ارزیابی بانک ها به دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کمیته ای تشکیل خواهد شد تا بانکها در خصوص پرداخت وام های طرح نهضت ملی مسکن ارزیابی شوند و خروجی ارزیابی به مقامات کشوری ارسال خواهد شد.

مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه عنوان کرد: بحث مسکن در دولت سیزدهم، مهمترین بحثی است که خود آقای رئیس جمهور به صورت ویژه پیگیری می کند و در ماه جلسات شورای مسکن به صورت منظم با حضور ایشان برگزار می شود که در همین راستا تاخیر در بحث مسکن قابل جبران نیست و همه دستگاه ها و بانک های مرتبط باید تلاششان را دوچندان کنند.

وی اظهار کرد: منبعد کلیه بانک ها در پایان هرماه گزارش خود را در بحث نهضت ملی مسکن به دبیر بانکها ارائه دهد تا در کمیته ای که تشکیل خواهد شد بررسی شود.