شناسهٔ خبر: 115864 - سرویس استان‌ها

معاون عمرانی استانداری لرستان:

فرهنگ تعامل و هم‌افزایی بین‌دستگاهی در پروژه بلیلوند به نتیجه رسید

اجرای یک پروژه بدون اعتبار ریالی پروژه بلیلوند الگویی واقعی از تعامل و هم‌افزایی بین‌دستگاهی در اجرای یک پروژه عمرانی است به طوری که با نیاز اعتباری حداقل شش میلیارد تومان، بدون هیچگونه ردیف اعتباری و با استفاده از ظرفیت‌های موجود اجرایی و عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(لرستان)، احمدرضا دالوند که همراه با مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از پروژه تعریض و زیرسازی محور بلیلوند بازدید می‌کرد، گفت: تعریض و زیرسازی و اجرای روکش آسفالت محور فرعی بلیلوند در ادامه تکمیل پل این محور از نظر قرار گرفتن در محور گردشگری آبشار نوژیان و به‌عنوان‌ مسیر تردد اهالی ۴۰ روستای حوزه شهرستان خرم‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار و به عنوان دغدغه عمومی مطرح بود.

وی با بیان اینکه عرض کم و پایین بودن کیفیت آسفالت محور بلیلوند از دغدغه‌های مردم در سفر ریاست جمهوری به استان بود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع، در جلسات متعدد با فرماندهی ارتش استان درخصوص عقب‌نشینی دیوار ساختمان این نهاد نظامی رایزنی و درنهایت به توافق منجر رسیدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: پروژه بلیلوند الگویی واقعی از تعامل و هم‌افزایی بین‌دستگاهی در اجرای یک پروژه عمرانی است به طوری که اجرای سه کیلومتر تعریض، زیرسازی و روکش آسفالت با نیاز اعتباری حداقل شش میلیارد تومان، بدون هیچگونه ردیف اعتباری و با استفاده از ظرفیت‌های موجود اجرایی و عملیاتی شد.

وی گفت: محوریت اجرای این پروژه با اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بود که انصافا هم از نظر ماشین‌آلات و هم زیرسازی و سایر موارد پای کار است، شهرداری خرم‌آباد و سازمان همیاری شهرداری‌ها در تامین ماشین‌آلات و مصالح مشارکت نموده و در حال حاضر با اختصاص قیر رایگان در مرحله آماده‌سازی آسفالت قرار دارد، جدول‌گذاری و هدایت آب‌های سطحی نیز به بنیاد مسکن واگذار شده و این پروژه تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می رسد.

دالوند اظهار امیدواری کرد؛ با بهره‌گیری از چنین الگویی می‌توان فرهنگ تعامل بین‌بخشی را در اجرای پروژه‌های عمرانی نهادینه کرد.‌