شناسهٔ خبر: 115921 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

جو آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور/ نفوذ جریانات خنک در استان‌های شمالی از اواسط هفته

جو آرام کارشناس سازمان هواشناسی کشور از برقراری جوی آرام در بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرایط جوی کشور را برای امروز و روزهای آینده توضیح داد و گفت: از روز دوشنبه تا چهارشنبه به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، با بارش باران، رعدوبرق و وزش باد همراه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی امروز و فردا جو در بیشر مناطق کشور آرام است و طی پنج روز آینده نیز در مناطق جنوبی سیستان‌وبلوچستان و ارتفاعات هرمزگان، بیشتر در ساعات بعد از ظهر احتمال رگبارهای پراکنده همراه با گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی خاطر نشان کرد: برای پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد شد که گاهی سبب گردو خاک در این مناطق می‌شود.

وی افزود: در مناطقی از استان‌های غرب و جنوب غرب کشور نیز روزهای سه شنبه و چهارشنبه سرعت باد افزایش می‌یابد که سبب خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.

به گفته رفیعی،‌ از نظر شرایط دمایی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل بین ۸ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد و این کاهش دما در شمال غرب کشور نیز بین ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: با توجه به این شرایط، دریای خزر از روز دوشنبه تا جهارشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تهران امروز آسمانی صاف و گاهی وزش باد را خواهد داشت،‌ افزود: شرایط جوی طی سه روز آینده به همین شکل خواهد بود و تغییری نمی‌کند.

رفیعی گفت: بیشینه دمای تهران امروز به ۳۵ درجه بالای صفر در گرم‌ترین ساعت خواهد رسید که مثل روز گذشته است و کمینه دما نیز ۲۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.