شناسهٔ خبر: 115955 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

توافق با یکی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی برای ورود به عنوان مجری ساخت در پروژه‌های طرح

جلسه جعفری و نماینده بانک ملت مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از توافق با یکی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن برای ورود به عنوان مجری ساخت در پروژه‌های این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید طی جلسه‌ای با نماینده بانک ملت از توافق با این بانک به عنوان مجری ساخت با هدف تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

جعفری در این خصوص بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بانک ملت به عنوان یکی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود، طی مذاکراتی مقرر شد این بانک جدای از پرداخت تسهیلات به سازندگان طرح مذکور، خود نیز با کمک بخش عمده‌ای از سهمی که در اختیار دارد، به عنوان مجری در این پروژه وارد شده و شرکت ساختمانی زیرمجموعه آن وارد حوزه ساخت طرح نهضت ملی شود.

به گفته این مقام مسئول شرکت عمران شهرهای جدید نیز با معرفی متقاضیان به این مجموعه و تأمین مابه‌التفاوت هزینه ساخت از محل آورده‌های متقاضیان به تسریع این مسیر کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این راستا با اشاره به مسئولیت اجتماعی بانک‌ها در حیطه تأمین مسکن خانواده‌های ایرانی بیان کرد: در حال حاضر سهم بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی رو به اتمام است و ما برای تسریع در تکمیل پروژه‌ها به کمک سایر بانک‌ها نیاز داریم که قطعا آن‌ها نیز با توجه به شرایط و بحران فعلی مسکن از این اقدام استقبال خواهند کرد.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، با توجه به مذاکرات انجام گرفته قرار است ظرف حداکثر 10 روز آینده تفاهمنامه‌ای در این خصوص بین شرکت عمران شهرهای جدید و بانک ملت مبادله شود.