به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی اظهار داشت: این طرح تا سال ۱۳۹۹ ردیف ملی نداشت و با پیگیری این تونل به طرح شهرکرد ـ بازفت ـ مسجدسلیمان ملحق شد.
وی اظهار داشت: در همان سال با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری مقرر شد برای تکمیل این پروژه تا پایان سال ۹۹، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به صورت تخصیص نقدی پرداخت شود؛ اما تا سال ۱۴۰۰ محقق نشد.
مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: از اعتبار تخصیص داده شده به پروژه احداث تونل زره، ۳۵ میلیارد تومان در اوایل سال ۱۴۰۰ و مابقی هم اواخر سال قبل تحقق پیدا کرد.
مقصودی خاطرنشان کرد: در این مدت شاهد تورم و افزایش هزینهها بودیم تا جایی که رقم ۷۰ میلیارد تومان که در نیمه اول سال ۹۹ پیشبینی شده بود، کفاف نداد و پروژه با تاخیر مواجه شد.
وی گفت: با وجود مشکلات موجود در خصوص اعتبارات، حفاری تونل زره انجام و بخشی از تونل لاینینگ شد.
مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری که قابل توجه است در تونل زره به سمت شلمزار انجام شده است، افزود: در حال حاضر مطالبات پروژه بیش از ۳۰ میلیارد تومان است و به دلیل پیشرفت کم پروژه، جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار نگرفت.