شناسهٔ خبر: 116187 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

بیش از ۱۵ هزار نفر داوطلب مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی شهریور ۱۴۰۱ هستند / برگزاری مجموعه آزمون های نظام مهندسی شهریور ۱۴۰۱ در ۵ شهرستان

آزمون نظام مهندسی - اصفهان سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر داوطلب مجموعه آزمون های نظام مهندسی شهریور ۱۴۰۱ هستند در این استان هستند گفت: این آزمون ها در شهرستان‌های اصفهان، شاهین شهر و میمه، کاشان، لنجان و نجف آباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عمار شهیر سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در سطح استان اصفهان تعداد ۱۵ هزار و ۱۲۹ نفر برای مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱) ثبت نام کردند.  

وی اذعان داشت: با توجه به تعداد داوطلبان در هر شهر برنامه ریزی‌های لازم بعمل آمده و محل‌های آزمون متناسب با فواصل اجتماعی تعیین شده است، براین اساس آزمون‌ها در شهرستان‌های اصفهان، شاهین شهر و میمه، کاشان، لنجان و نجف آباد برگزار می‌شود.  

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت کنندگان در آزمون، گفت: از مجموع داوطلبان این آزمون‌ها در استان اصفهان تعداد دو هزار و ۹۹۲ نفر را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.  

وی توضیح داد: روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ آزمون ورود به حرفه مهندسی در رشته های معماری (اجرا)، عمران (اجرا)، مکانیک (نظارت – اجرا) و برق (نظارت – اجرا) برگزار می‌شود که در استان اصفهان در مجموع شش هزار و ۵۳۸ نفر برای این آزمون‌ها ثبت نام کردند.  

شهیر اضافه کرد: در این استان تعداد پنج هزار و ۶۱۶ نفر داوطلبِ اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته‌های عمران (نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک و معماری (نظارت) هستند و تعداد ۹۷ نفر نیز برای آزمون کاردان فنی ساختمان و ۱۱۱ نفر داوطلب صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ می‌باشند که آزمون این داوطلبان در روز پنج شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.  

وی اذعان داشت: در آخرین روز از برگزاری این آزمون ها (جمعه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱)، تعداد دو هزار و ۴۹۶ داوطلب در رشته‌های عمران (محاسبات)، مکانیک (طراحی)، برق (طراحی)، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و تعداد ۲۷۱ داوطلب رشته معماری تجربی برای اخذ پروانه اشتغال به کار و صلاحیت‌های لازم، اطلاعات خود را محک می‌زنند.