شناسهٔ خبر: 116251 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی طی ۳ روز برگزار می‌شود/مشارکت بیش از ۲۸۰ هزار مهندس در آزمون

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریورماه در سراسر کشور و در ۸۷ شهر خبر داد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی در هفت رشته در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، کاردان های فنی ساختمان در شش رشته کاردانی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی، صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ در هفت رشته مهندسی و دو آزمون فوق تخصصی «طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» و «ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی» طی سه روز و در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور به طور همزمان و هماهنگ در سراسر کشور در ۸۷ شهر و ۱۴۷ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

مانی‌فر ادامه داد: در این دوره از آزمون‌ها در مجموع ۲۷۶ هزار و ۵۵۸ نفر مهندس، ۲ هزار و ۱۵۸ نفر کاردان فنی، یکهزار و ۶۰۲ نفر معمار تجربی و ۲ هزار و ۲۳۰ نفر کارشناس ماده ۲۷ ثبت‌نام کردند که ۷۹ درصد آنها را آقایان و ۲۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی استان تهران را با مشارکت ۴۶ هزار و ۹۴۰ نفر دارای بیشترین دواطلب و استان بوشهر را با ۲ هزار و ۲۱۰ نفر دارای کمترین تعداد داوطلبان برشمرد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی وکنترل ساختمان یادآور شد: در هر دوره از آزمون‌ها بیش از ۴ هزار سوال برای ۳۱ تخصص در ۶۷ دفترچه در گروه‌های A، B، C و D ساماندهی می‌شوند که این حجم از تنوع و تعداد سوالات تخصصی همراه با فرمول‌نویسی و ترسیمات فنی متعدد با هیچیک از ازمون‌های حرفه‌ای کشور قابل مقایسه نیست. همچنین این دوره از آزمون‌ها با مشارکت و حضور مستقیم بالغ بر ۵۰ نفر از اساتید خوش‌نام دانشگاه‌ها تحت نظارت مستمر طراحی شده است.