شناسهٔ خبر: 116255 - سرویس استان‌ها

دیدار مدیر کل و مسئولان بخش راهداری و حمل و نقل با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر

دیدار مدیر کل و مسئولان بخش راهداری و حمل و نقل با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و جاده ای استان بوشهر به همراه معاونین و مسئولان حوزه حمل و نقل و راهداری با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و جاده ای استان بوشهر به همراه معاونین و مسئولان حوزه حمل و نقل و راهداری با  آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار نمودند .

آیت الله صفایی بوشهری در این دیدار با تبریک انتصاب مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ا ی و قدردانی از تلاشهای مدیریت قبل گفتند : با تلاش دست اندرکاران بخش راهداری و حمل و نقل ،  الحمدولله استان هم در بخش راهداری و نگهداری راهها و هم در بخش حمل و نقل و در حوزه ناوگان مسافری از وضعیت مناسبی برخوردار است .

نماینده محترم ولی فقیه در استان از حمل و نقل و راهداری بعنوان ارکان مهم توسعه نام بردند و افزودند : راهداری و حمل و نقل جاده ای از شریانهای مهم توسعه هر کشور هستند بطوریکه اگر خللی در این ارکان بوجود بیاید فضای زیست بوم انسانی دچار مشکل می شود .

ایشان افزودند : این دو بخش در عرصه های مدیریت امنیت کشور نیز دارای درجه حساسی هستند، به همین خاطرخدمات و کارهای بخش راهداری و حمل و نقل بسیار مهم و استراتژیک است .

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشتند : در سالهای اخیر و در حوزه زیر ساخت های جاده ای استان کارهای بزرگی انجام شده و میشود والحمدولله از محدود استانهایی هستیم که درحوزه زیرساخت ها از استاندارد لازم برخوردار هستیم .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با اشاره به نبود حمل ونقل ریلی در استان تصریح کرد : در نبود حمل و نقل ریلی بار اصلی حمل و نقل در سطح استان و خارج  از آن بر دوش حمل و نقل جاده ای است و همین امر موجب تردد بیش از حدود نتیجه آسیب جدی به جاده ها می شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه  جاده های استان همواره نیازمند پایش هستند اظهار داشتند : با وجود سرمایه گذاری مناسب در سالهای گذشته در بعضی از محورهای ارتباطی خصوصا در جنوب استان  شاهد تخریب رویه راه و خرابی محورها هستیم که مسئولان باید همواره محورها را پایش و مانع تخریب راهها شوند .

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر ایجاد تعامل و همکاری بخش راهداری با دیگر بخش ها گفتند : لازم است جهت مدیریت بهتر بحرانها حوزه راهداری و حمل و نقل با نهادهایی نظیرسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا مناطق ویژه اقتصادی تفاهم نامه همکاری منعقد نماید تا در مواقع بحرانی نظیر سیل بشود از ماشین آلات ولجستیک آنها استفاده کرد .

نماینده ولی فقیه در استان بر روزآمد سازی آموزش برای نیروهای راهداری و بروز رسانی ماشین آلات این نیرو  هم تاکید و بیان داشتند : لازم است نیروهای شاغل در بخش راهداری با فنون و آموزشهای لازم خصوصا در موضوع بحران آشنا شوند و ماشین آلات این نیرو نیز نوسازی و بهسازی شود .

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر از خادمان مردم در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : با توجه به رویکرد دولت سیزدهم ، بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تمام توجه خود را معطوف به رضایت مندی مردم به خدمات بخش نموده است .

عبدالکریم اخترشناس افزود : در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و یا بهره برداری از 37 پروژه عمدتا در حوزه راههای روستایی بودیم که پروژه ساخت پل جدید درودگاه و یا بهسازی و آسفالت راه روستایی  باغان – سرچشمه بعنوان یک مطالبه چندین سال عملیاتی شدند و رضایت مندی مردم این مناطق را در پی داشتند .

  اخترشناس با بیان خدمات بخش حمل و نقل  و راهداری به زائرین اربعین حسینی اظهار داشت : با تلاش و همدلی مسئولان حمل و نقل جاده ای و مدیران شرکت های حمل و نقل مسافر و تشکل های صنفی حمل و نقل همه ظرفیت ها برای جابجایی زوار فراهم شده و ناوگان لازم برای مردم استان دردسترس است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : برای سهولت تردد زائرین اربعین حسینی  ،سامانه فروش اینترنتی بلیت سفر به شلمچه  نیز بصورت شبانه روزی و آنلاین فعال و در دسترس است و زائرین بدون نیاز حضوری در پایانه ها میتوانند با مراجعه به سایت سفر724 بلیت سفر به مرز شلمچه را در منزل دریافت دارند .