شناسهٔ خبر: 116259 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری خبر داد؛

اجرای طرح کنترل و نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان در پایانه حمل و نقل و پاسگاه‌های پلیس راه تهران

نوروز- پلیس راه مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اجرای طرح کنترل و نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان در پایانه‌ها و پاسگاه‌های پلیس راه تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان اینکه طرح کنترل و نظارت بر حمل و نقل کالای استان تهران با همکاری دفاتر ستادی ذی ربط این سازمان، از ۲۲ مرداد تا ۲دوم شهریور سال جاری به مدت ۱۰ روز در پایانه بار تهران و محورهای مواصلاتی استان تهران اجرا شد، گفت: هدف از اجرای این طرح نظارت بر فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مستقر در پایانه بار تهران، عملکرد رانندگان و همچنین نظارت بر وضعیت پایانه بار است. 

وی افزود: تیم اعزامی از ستاد سازمان در پایانه بار تهران مستقر و در این راستا چک لیست‌های نظارتی جداگانه تهیه و تکمیل شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری با اشاره به اینکه ۴۰۴ شرکت حمل و نقل کالا دارای پروانه فعالیت هستند،‌ عنوان کرد: از این تعداد ۲۴۸ شرکت حمل و نقل در پایانه حمل و نقل کالای تهران مستقر هستند و ۱۴ هزار و ۷۶۳ نفر راننده نیز در بخش کالا فعالیت دارند. با این حال اما سالانه بالغ بر سه میلیون و ۵۹۰ هزار سفر و میزان ۳۵ میلیون و ۶۷۲ هزار تن کالای حمل شده به ثبت رسیده که از جایگاه بسیار بالایی در بخش حمل و نقل کالای کشور برخوردار است و به لحاظ تولید و جذب سفر باری رتبه اول کشور را به خود اختصاص می دهد.

حمدالهی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح مذکور تعداد ۱۵۲ شرکت حمل و نقل کنترل شده و مدارک و اسناد حمل ۶۷ نفر از رانندگان و ناوگان مربوطه خارج شده از پایانه نیز مورد کنترل قرار گرفته و چک لیست های آنان تکمیل  است؛ در این همین راستا نیز وضعیت غرفه‌ها و ورودی و خروجی پایانه بار ساماندهی شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان با بیان اینکه طی چهار مرحله نیز با استقرار اکیپ کنترل دروازه‌ای در چهار نقطه از راه‌های خروجی تهران در پاسگاه پلیس راه (محور قدیم تهران – قم)،‌ پاسگاه پلیس راه محور تهران- ساری( جاجرود)، پاسگاه پلیس راه محور قدیم تهران -ساوه ( حسن آباد)،‌ پاسگاه پلیس راه محور (اتوبان تهران –قم) نسبت به کنترل مدارک و اسناد ناوگان عمومی بار و نظارت بر عملکرد رانندگان اقدام شد، خاطرنشان کرد: فرم‌های تکمیل شده از شرکت‌های حمل و نقل و رانندگانی که دارای تخلف هستند، بررسی و در اسرع وقت در کمیسیون‌های ذیربط استانی به آنها رسیدگی خواهد شد.