شناسهٔ خبر: 116310 - سرویس استان‌ها

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بازدید از موزه دفاع مقدس شیراز؛

ایجاد موزه دفاع مقدس یک کار هنرمندانه در جهت ترویج معارف دفاع مقدس است

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از موزه دفاع مقدس شیراز حمید مردانیان مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی گفت :ایجاد موزه دفاع مقدس یک کار هنرمندانه در جهت ترویج معارف دفاع مقدس و ترویج فرهنگ اایثار و شهادت است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، حمید مردانیان در جریان این بازدید، ضمن قدردانی از دست اندرکاران راه اندازی این موزه افزود: ایجاد چنین مکانی یک کار هنرمندانه در جهت ترویج معارف دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز چه نیکو فرمودند که عِطر و بوی شهدا باید بر هر کوی و برزن و کوچه و خیابان بپیچد تا همه از فضای معنوی ان بهره مند شوند.

وی، با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم بیان کرد: در این مقطع می بینیم کسانی که از سر سفره انقلاب آبرو گرفتند و امنیت شان ایجاد شد، به شهید همدانی سید الشهدای مدفعان حرم جسارت می کنند.

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران اظهار داشت: الیته آنها بد مساله ای را طراحی می‌کنند و قطعا خودشان آسیب خواهند دید چرا که مردم ما واقعیت را می دانند.

مردانیان، ضمن تاکبد بر لزوم خدمات رسانی مناسب به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: هنوز ما نتوانسته ایم آنگونه که باید به ایثارگران و خانواده شهدا خدمت استاندارد و مطلوب ارائه دهیم که البته بخشی مربوط به محدودیت منایع است اما در برخی جاها آن نظمی که باید ایجاد نشده است.

وی بیان کرد: امروز همه ما امنیت کشور را مدیون از جان گذشتگی شهدا، ایثارگران و رزمندگان هستیم و هر نظام سیاسی افتخار، عزت و امنیت خود را به وجود همین سربازان، جانبازان و ایثارگران می داند که در در دفاع از کشورشان از جان خویش گذشتند و بنابراین باید عزت و احترام آنها دو چندان باشد.

وی، در جریان در این بازدید در خصوص تعیین تکلیف و ساماندهی چند واحد تجاری اطراف موزه دفاع مقدس شیراز قول پیگیری و مساعدت داد.