شناسهٔ خبر: 116336 - سرویس استان‌ها

با حضور ۵ هزار داوطلب ؛

آزمونهای ورود به حرفه مهندسان استان مرکزی برگزار می شود

انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: آزمون تستی ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان، تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی و صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ با حضور ۵ هزار نفر از امروز ۱۶،۱۷ و ۱۸ شهریوردر حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، حمید اِنعامی اظهار کرد: این آزمونها در کلیه رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران صلاحیت‌های(نظارت، محاسبات، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تاسیسات‌برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک، همچنین در کلیه رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه‌برداری، تاسیسات‌مکانیکی و تاسیسات‌برقی به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و آزمون صلاحیت کارشناس ماده ۲۷، به‌طور هماهنگ و همزمان با سراسرکشور برگزار می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : ۵۰۰۷ نفر در آزمون ورود به حرفه استان مرکزی ثبت نام کرده اند و در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هفته جاری در دو حوزه اراک و ساوه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۳۲۰۰ نفر مرد و ۸۲۲ نفر زن هستند.

اِنعامی در انتها یادآور شد: هدف از برگزاری این آزمون صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه سه در صلاحیت های طراحی ، نظارت و اجرا است.