شناسهٔ خبر: 116418 - سرویس استان‌ها

همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورود به حرفه مهندسان در خراسان شمالی در حال برگزاری است/ این آزمون فردا جمعه ۱۸ شهریور در نوبت صبح ادامه دارد

آزمون ورود به حرفه مهندسان خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی در خراسان شمالی در حال برگزاری است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، قاسم قاسمی تصریح کرد: صبح چهارشنبه مورخ ۱۶ شهریور و همچنین صبح امروز پنج شنبه مورخ ۱۷ شهریور آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی در خراسان شمالی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و شیروان در حال برگزاری است.

این آزمون همزمان با سراسر کشور صبح چهارشنبه ۱۶ شهریور آغاز شد و قرار است برگزاری آن فردا جمعه مورخ ۱۸ شهریور در نوبت صبح ادامه یابد.

براساس برنامه، آزمون مذکور در این سه روز در در رشته های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته های معماری(نظارت، طراحی و اجرا)، عمران(نظارت، محاسبات، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تاسیسات مکانیکی(طراحی، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی (طراحی،نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک و همچنین آزمون های ورود به حرفه کاردان های فنی ساختمان در رشته های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی و همچنین تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی و آزمون صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ برگزار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه افزود: در این آزمون چهار هزار و ۳۹ نفر شامل سه هزار و ۲۱۴ مرد و ۸۲۵ زن شرکت کرده اند.

وی اظهار کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی به صورت کتاب باز است و داوطلبان می توانند از ماشین حساب، کتاب و جزوه‌های همراه استفاده کنند.

این مسئول البته تصریح کرد که شرکت کنندگان در این آزمون حق رد و بدل کردن کتاب و جزوه و هر وسیله دیگری را ندارند.