شناسهٔ خبر: 116420 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تایید وضع موجود و تدقیق محدوده طرح تفصیلی قمصر 

محمد بناییان - اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه وضع موجود و تدقیق محدوده طرح تفصیلی شهر قمصر تایید و مقرر شد ملاک عمل تهیه مرحله دوم طرح تفصیلی (کاربری‌ها و شبکه معابر) قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در طی برگزاری جلسات کمیته کارشناسی در یکماه اخیر مباحث مرتبط با حوزه شهرسازی و معماری ۲۴ شهر استان در محل این اداره‌کل و با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مورد بررسی قرار گرفت.  

وی افزود: در این جلسات طرح تفصیلی شهرهای شهرضا، خمینی شهر، بادرود، برف انبار، گلپایگان، درچه، قمصر، افوس، نجف آباد، منظریه، ابریشم، گلشن و انارک بررسی و کارشناسی شد.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: بررسی طرح سند پهنه بندی حریم شهر گلپایگان، طرح توسعه امامزاده هلال آران و بیدگل، تدقیق حریم شهرهای منظریه و شهرضا از دیگر موضوعات حائز اهمیت مطرح شده در جلسات کمیته کارشناسی بوده است.  

وی با بیان اینکه در یکماه اخیر جلسات کمیسیون ماده پنج برای شهرهای اصفهان، درچه، فولادشهر و قمصر برگزار شده است گفت: این جلسات که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به عنوان دبیر جلسه تشکیل می‌شود به بررسی موارد جاری شهرها، طرح تفصیلی شهر درچه، طرح تفصیلی شهر قمصر (وضع موجود و تدقیق محدوده)، طرح تفکیکی شمال محله A۶ شهر فولادشهر و تعیین تکلیف کاربری‌های خدمات اجتماعی شهر اصفهان پرداخته شد.  

بناییان ادامه داد: در این جلسات همچنین کاربری‌های گستره طرح‌های ویژه منطقه ۱۵و گستره طرحهای ویژه منطقه ۹ شهر اصفهان تعیین تکلیف شدند.  

وی با اشاره به اینکه طرح جامع مصوب شهر درچه در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده ابراز داشت: طرح تفصیلی این شهر، به دلیل همجواری با شهر اصفهان و رودخانه زاینده رود حائز اهمیت ویژه است از این رو با برگزاری جلسات متعدد کمیته کارشناسی و کمیسیون ماده پنج استان امید است روند تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی شهر در کوتاه ترین زمان صورت پذیرد.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در رابطه با وضعیت طرح تفصیلی و جامع شهر قمصر از توابع شهرستان کاشان توضیح داد: طرح جامع این شهر در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده است و به لحاظ بافت شهری و وجود باغات متعدد در درون شهر، طرح تفصیلی آن به صورت ویژه در جلسه کمیسیون ماده پنج استان مورد بررسی قرار گرفت.  

وی گفت: وضع موجود و تدقیق محدوده این طرح تایید و مقرر شد ملاک عمل تهیه مرحله دوم طرح تفصیلی (کاربری‌ها و شبکه معابر) قرار گیرد لذا پس از ارائه طرح پیشنهادی و بررسی کارشناسی مغایریت‌های طرح پیشنهادی با طرح جامع شهر در جلسات کمیته کارشناسی، مجدداً در دستور کار کمیسیون ماده پنج قرار می‌گیرد.