شناسهٔ خبر: 116528 - سرویس وزارتی

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

هشتمین جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی برگزار شد/ افزایش تعداد ناوگان عمومی جاده‌ای برای بازگشت مسافران اربعین

ببینید | جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی برگزار شد جلسه ستاد اربعین وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر تسهیل جابجایی مسافران اربعین باتوجه به ازدحام ورود زائرین به مرزها و ترافیک سنگین وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی به پایانه‌های مرزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی،  هشتمین جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونین وزیر و سایر مدیران وزارت راه و شهرسازی، به منظور اتخاذ تصمیمات برای تسهیل جابجایی مسافران اربعین باتوجه به ازدحام ورود زائرین به مرزها و ترافیک سنگین وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی به پایانه‌های مرزی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، معاونین وزارت‌خانه و مدیران عامل شرکت‌های تابعه گزارشی از عملکرد زیرمجموعه خود برای انتقال مسافران در شیوه‌های مختلف، وضعیت تردد در شبکه راه‌ها و همچنین تردد از مرزها، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافری جاده‌ای و ریلی ارائه کردند.

همچنین در این جلسه تصمیماتی برای تامین ناوگان حمل ‌و نقل مورد نیاز برای بازگشت مسافران به کشور اتخاذ شد. 

با توجه به آمار ارائه شده، از روز هفتم شهریور تا روز هجدهم شهریور ماه ۱۴۰۱، بیش از دو میلیون زائر به عراق سفر کردند و بیش از ۴۰۰ هزار زائر نیز تا این تاریخ به کشور بازگشته‌اند.

در این بازه زمانی، بیش از ۳۱ هزار سرویس ناوگان عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، ‌مینی بوس و سواری نسبت به حمل نقل زائران اربعین اقدام کردند که بیشترین اعزام زائران از استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی بوده است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نیز در انتهای جلسه با اشاره به ضرورت بر افزایش تعداد ناوگان عمومی جاده‌ای برای بازگشت مسافران اربعین حسینی و ایجاد آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل کشور، بر بازگشت هرچه سریعتر زائران به کشور به دلیل محدودیت‌های زیر ساختی عراق تاکید کرد و دستورات لازم به منظور رفاه حال زائرین در پایانه‌های مرزی، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌های کشور، را صادر کرد.

انتهای پیام/