شناسهٔ خبر: 11653 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر گروه شهرسازی دانشگاه آزاد:

ابلاغیه جدید آخوندی پشتیبانی قانونی دارد

الهام امینی مدیر گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با بیان اینکه ورود افراد دولتی و شاغل در شهرداری و یا وزارت کشور به انتخابات نظام مهندسی باعث می شود این سازمان مردم نهاد از وظیفه خود دور شود، گفت: باید به نظام ساخت‌وساز کشور کمک شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی الهام امینی در خصوص ابلاغ جدید وزیر راه و شهرسازی برای ممنوعیت حضور کارکنان وزارت کشور، شهرداری و شورای شهر برای انتخابات نظام مهندسی به فارس گفت: ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی برای ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر، کارمندان شهرداری و یا وزارت کشور در انتخابات نظم مهندسی باید زودتر از اینها انجام می‌شد تا این شائبه‌ها صورت نمی‌گرفت چرا که این ابلاغیه پشتیبانی قانونی دارد و در ماده یک و دو قانون نظام مهندسی به آن تأکید شده است.

وی افزود: باید دید که از این ابلاغیه افراد چه برداشتی دارند چرا که نظام مهندسی یک NGO یا سازمان مردم نهاد است یعنی بهتر است که همین NGO هم باقی بماند.

امینی اضافه کرد: اما متأسفانه در کشور ما هر آنچه که تأسیس شده به گونه‌ای به بدنه دولت نزدیک شده و نتیجه عکس پیدا کرده است پس اگر همان اتفاقاتی که در شهرداری به شورای شهر و وزارت کشور رخ می‌دهد و این اتفاقات در نظام مهندسی هم انجام شود و همین اقدامات پیش برود سازمان نظام مهندسی از اهداف سازمان خود دور خواهد ماند.

وی ادامه داد: وظیفه سازمان نظام مهندسی تعامل با شهرداری، شورای شهر و استانداری‌ها است بنابراین با این ابلاغیه دست این افراد از خدمت کوتاه نخواهد شد.

امینی خاطرنشان کرد: به هر حال هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است و تمام شهرداری‌ها بازوی مشورتی دارند که این افراد می‌توانند مشاوران خود را برای ثبت‌نام انتخابات نظام مهندسی که در یک اقدام مناسب تمدید شد حضور یابند.

وی گفت: چیزی که دغدغه بنده است این است که سراغ وزارت علوم برویم و بپرسیم که سالانه این همه متخصص تولید می‌شود این متخصصان کجا باید فعالیت کنند و چه کسی برای اینها باید کار تولید کنند.

وی افزود: در این گروه‌های تخصصی افرادی هستند که در جاهای دیگر هم فعالیت می‌کنند و وقت نمی‌گذارند و اگر در سازمان نظام مهندسی هم بخواهد مسئولیتی را بپذیرد قطعاً نمی‌توانند به نظام ساخت‌وساز کشور کمک کنند.