شناسهٔ خبر: 116571 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تعریف ۳۸ پروژه بازآفرینی در چهارمحال و بختیاری/ پروژه‌های بازآفرینی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد: در سال جاری ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال تعریف شده و پروژه‌ها در قالب شش محور بازآفرینی شهری در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسینعلی مقصودی شورابی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری  در خصوص پروژه‌های تعریف شده برای سال جاری توضیحاتی ارایه کرد و گفت: در سال جاری ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال تعریف شده و پروژه‌ها در قالب شش محور بازآفرینی شهری در دست اجراست.

مقصودی به پروژه‌هایی که در قالب برنامه اقدام مشترک در استان در دست اجراست اشاره و تصریح کرد: در قالب برنامه اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری در محورهای بهسازی و ارتقا فضاهای شهری و محله‌ای و توسعه قلمروی عمومی، توسعه امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری و محله‌ای، ارتقا زیرساخت‌های شهری و محله‌ای، تهیه طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی در مقیاس شهری و محله‌ای و ارتقا توانمندی‌های اقتصادی، ظرفیت‌سازی اجتماعی و نهادی فعالیت‌هایی در حال انجام است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری مهمترین پروژه‌های در دست اقدام در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی استان را این گونه برشمرد: احداث کلینیک دندانپزشکی، احداث زمین چمن و بازی‌های ساحلی اشکفتک، احداث مدرسه  ۹کلاسه هجرت مهدیه، جمع‌آوری آب‌های سطحی ناحیه غرب شهرکرد، ساماندهی حاشیه مسیل ناحیه غرب شهرکرد، احداث شبکه فاضلاب حاجی آباد لردگان از جمله این پروژه‎‎‎‌ها هستند.

وی افزود: همچنین احداث عملیات پل و اجرای مسیل سنگی حاجی آباد، اجرای عملیات مسیل سنگی بین شیرانی و حاجی آباد لردگان و جمع‌آوری آب‌های سطحی محله تیر برزهای هفشجان از جمله پروژه‌هایی هستند که تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت زندگی شهروندان این مناطق دارند.

وی با بیان این که پروژه‌ها در مجموع ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تصریح کرد: علاوه بر این به منظور توانمندسازی ساکنان بافت‌های فرسوده، قراردادی با عنوان طرح توانمندسازی مهارتی، اقتصادی، اجتماعی و نهادی در محلات هدف بازآفرینی شهری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است که بر اساس آن اداره کل فنی و حرفه‌ای استان  ۲۸دوره در پنج شهر برگزار کرد و در مجموع  ۸۵۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، مقصودی همچنین گفت: در استان چهارمحال و بختیاری ۸۴۳ هزار و ۴۰۳ متر مربع معابر خاکی وجود داشت که ۷۹ هزار و ۸۰۰ متر مربع آسفالت و بهسازی شد و  اکنون  ۷۶۳ هزار و  ۶۰۳ متر مربع باقی مانده که نیازمند بهسازی است. در مجموع ۴۲۷ تن قیر معادل ۴۰ میلیارد ریال جذب شده است.

به گفته مقصودی از مجموع  ۱۷۱ هزار و ۲۲۵هکتار بافت ناکارآمدی شهری، ۱۱۴ هزار  ۷۲۵ هکتار بافت فرسوده میانی و ۵۶۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان وجود دارد و ۹۶ هزار و   ۴۲۱ نفر در این بافت‌ها ساکن‌اند.