شناسهٔ خبر: 116602 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان خبر داد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی کمربندی وانشان در شهرستان گلپایگان

غلامرضا امینی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه طول پروژه‌های راهسازی شهرستان گلپایگان در مجموع ۱۰ کیلومتر است گفت: عملیات زیر سازی کمربندی وانشان در حال اجرا بوده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ غلامرضا امینی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده در حوزه‌های مختلف کاری این اداره اظهار داشت: در مبحث راهسازی با توجه به موقعیت شهرستان گلپایگان، طی بازدیدهای بعمل آمده توسط مسئولین مربوطه، در محل اتصال استان اصفهان به استان‌های غرب کشور طرح جانمایی ایستگاه راه آهن اراک - خمین - گلپایگان- اصفهان در چند موقعیت پیشنهادی، توسط مشاور در دست بررسی قرار دارد.  

وی با اشاره به ضرورت تسریع در احداث کمربندی وانشان بطول ۲.۶ کیلومتر اذعان داشت: اکنون عملیات زیر سازی این پروژه در حال اجرا بوده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان اضافه کرد: به علت قرار گرفتن تاسیسات در قسمتی از مسیر این پروژه، نیاز به آزادسازی وجود دارد همچنین در صورت تخصیص اعتبارات لازم، پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی با بیان اینکه طول پروژه‌های راهسازی شهرستان گلپایگان در مجموع ۱۰ کیلومتر است گفت: پیگیری‌های لازم به منظور تخصیص اعتبار پروژه‌های این شهرستان از جمله مطالعات باند دوم محور گلپایگان - دهق و کمربندی سعید آباد در رباط سرخ به طول حدود ۶ کیلومتر و کمربندی روستای درب امامزاده بطول حدود ۱.۵ کیلومتر بعمل آمده است.  

امینی در رابطه با اقدامات بعمل آمده در حوزه شهرسازی این شهرستان اظهار داشت: طرح پهنه بندی حریم شهر گلپایگان در کمیته کارشناسی مطرح و طرح تفصیلی این شهر توسط مشاور در حال بررسی و تهیه است. همچنین طرح تفصیلی شهر گوگد ابلاغ و برای گلشهر نیز تهیه شده است.  

وی با بیان اینکه بافت فرسوده گلپایگان حدود ۳۰۰ هکتار است اذعان داشت: در سنوات  گذشته مطالعات، شناسایی و تهیه سند بازآفرینی انجام و در این راستا اداره‌کل راه وشهرسازی استان اصفهان تفاهم نامه هایی با شهرداری‌های گلپایگان- گوگد وگلشهر  جهت تامین قیر در محدوده‌های مصوب محلات هدف  بازآفرینی شهری منعقد کرده است که به این منظور مقدار ۳۸ تن سهمیه قیر شهر گوگد تخصیص و۵۲ تن سهمیه قیر گلشهر تحویل شهرداری شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان بیان داشت: در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گلپایگان در مجموع بیش از شش هزار و ۷۰۰ نفر در شهرهای گلپایگان، گلشهر و گوگد ثبت نام کردند که بیش از یکهزار و ۹۰۰ نفر آنان حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.  

وی گفت: جهت تامین زمین متقاضیان تعداد ۱۲۰ قطعه زمین (۳۶۰ واحد) تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شده است و پیشنهاد الحاق ۲۸۲ هکتار از اراضی به محدوده شهری، طرح تفکیکی ۲۴۶ هکتار از اراضی داخل محدوده شهر گلپایگان و الحاق ۳.۲ هکتار از اراضی شهر گوگد به محدوده  شهری در کمیسیون ماده ۵ استان در حال پیگیری است همچنین مقدار ۱.۳ هکتار از اراضی ملی گلشهر جهت این طرح تخصیص داده شده است.