شناسهٔ خبر: 116620 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد؛

توسعه زیرساخت‌های دریایی هرمزگان با هدف ارتقا کیفی و ایمنی گردشگری و مسافری/ تسهیل‌گری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه‌های آبی

بندر امام مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در این استان با هدف ارتقا کیفی و ایمنی مسافری و گردشگری دریایی خبر داد.

حسین عباس‌نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، با اشاره به اهمیت توسعه طرح‌های دریامحور در بنادر این استان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور بهره‌برداری همه جانبه از دریا، حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و گردشگری دریایی و ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی برنامه‌ها و طرح‌های متعددی در استان هرمزگان در دستور کار دارد.

وی در این رابطه به انجام مطالعات مهندسی توسعه بنادر  و ایجاد زیرساخت‌های بخش دریایی  اشاره کرد و از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان با محوریت و اولویت توسعه بنادر مسافری شهید حقانی، هرمز و نخل ناخدا خبر داد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص بندر شهید حقانی گفت: این بندر در حال حاضر به عنوان بزرگترین پایانه  مسافری کشور به شمار می‌رود که هر ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و شهروندان است که  برای تجربه سفرهای دریایی و یا انجام کارهای اداری و دانشگاهی خود از این بندر تردد می‌کند.

وی افزود: توسعه این بندر می‌بایست متناسب با  همه نیازها ی هموطنان  بویژه در نیمه دوم سال و اوج سفرها دریایی باشد.

عباس‌نژاد بیان کرد: ضرورت توسعه بندر حقانی به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای مسافران و گردشگران روز به روز بیشتر احساس می‌شود از سوی دیگر ظرفیت بسیار بالای مسافری و گردشگری در جزیره هرمز  و بنادر مجاور آن از قبیل بندر نخل ناخدا بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول افزود: به منظور ارتقاء کیفیت ارایه خدمات مسافرت‌های دریایی و توسعه فعالیت‌های گردشگری دریایی با شرایط ایمن مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با مشارکت وزارت میراث فرهنگی و  استانداری هرمزگان، زیرساخت‌های بندری و دریایی درمحیط پیرامونی  بندر شهید حقانی و بنادر هرمز و نخل ناخدا توسعه می‌یابد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تسهیل‌گری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه‌های آبی با محوریت و اولویت توسعه دریایی با هدف ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی و حفظ و اشاعه فرهنگ گردشگری را از دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد.

به گفته عباس نژاد، تامین و حفظ ایمنی دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی با  استفاده از منابع طبیعی در سواحل برای خدمات رسانی بهتر به  گردشگران ازیک سوو ایجاد بستری مناسب برای سرمایه گذاری، توسعه منطقه‌ای و محلی و اشتغال پایدار به منظور ارتقای سطح زندگی ساحل نشینان از منظر  دیگر اهمیت ‌طرح‌های توسعه‌ای در بنادر هرمزگان را دوچندان کرده است.