شناسهٔ خبر: 116636 - سرویس مسکن و شهرسازی

همکاری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش نشانی تهران تقویت می‌شود

نشست با حضور روسای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر پیرامون توسعه محورهای همکاری فی‌مابین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور روسای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر پیرامون توسعه محورهای همکاری فی‌مابین برگزار شد.

در این جلسه، قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عبدولی معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی، سعید بختیاری رییس بخش مهندسی آتش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جمالی کارشناس بخش مهندسی و بهزادی و میرمسعود دیگر نمایندگان سازمان آتش‌نشانی حضور داشتند.

حاضرین در این جلسه، با ابراز خرسندی از همکاری‌های انجام شده در چند سال اخیر، بر توسعه این همکاری‌ها در چهارچوب تفاهم‌نامه‌های فیمابین و نیاز کشور تاکید کردند.  

تدوین و توسعه مقررات و ضوابط، آموزش‌های تخصصی برای مهندسین و توسعه فناوری‌های محافظت در برابر آتش از جمله محورهای همکاری فی‌مابین سازمان آتش‌نشانی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سال‌های اخیر بوده که رعایت و کنترل بهتر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان را به دنبال داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران در این جلسه با اشاره به حادثه ساختمان متروپل، نظارت از جنبه‌های ایمنی در ساختمان‌های حین ساخت را امری ضروری دانست.

توسعه همکاری‌های طرفین در مورد ارزیابی ساختمان‌های ناایمن در برابر خطر حریق بخصوص با توجه به حادثه ساختمان متروپل و وجود ساختمان‌های ناایمن در کلانشهر تهران، از دیگر محورهایی بود که از سوی روسای دو سازمان مورد تاکید قرار گرفت.  

در ادامه عبدولی معاون سازمان آتش‌نشانی و بختیاری رییس بخش مهندسی آتش مرکز تحقیقات، اثرات مثبت همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های تدوین مقررات و ضوابط ایمنی در برابر آتش، توسعه فناوری‌های محافظت در برابر آتش، توسعه آموزش‌های تخصصی و سایر همکاری‌ها را بر شمردند.  

همچنین حاضرین در جلسه در خصوص تبادل نظر و تقویت همکاری‌ها در محورهای تدوین مقررات و آیین‌نامه‌های محافظت در برابر آتش، از جمله در بازنگری آیین‌نامه شماره ۱۱۲ سازمان برنامه و بودجه، استمرار و توسعه آموزش‌های تخصصی برای مهندسین،  توسعه کاربرد فناوری‌های محافظت در برابر آتش و سایر مصالح و سیستم‌های ساختمانی و تاسیساتی دارای گواهینامه فنی از مرکز و ارائه راه‌حل برای سیستم‌های نوین که چگونگی الزامات ایمنی در برابر آتش برای آنها هنوز دارای ابهاماتی می باشد توافق کردند.

در پایان این جلسه، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران و هیات همراه از آزمایشگاه‌ آتش مرکز و کوره مقاومت در برابر آتش مقیاس کامل بازدید به عمل آوردند.