شناسهٔ خبر: 116637 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

جابه‌جایی بیش از ۸۳۰۰ زائر اربعین از زنجان به مرز مهران

اعزام زائران اربعین به مرزمهران- پایانه زنجان معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از خدمت‌رسانی ۵۲۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برای اعزام زائران اربعین خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۸۳۰۰ زائر به مرز مهران جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان )، علی مدقالچی اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی استان زنجان از ابتدای شهریورماه تمهیدات لازم برای جابه‌جایی زائران اربعین را اندیشیده و برای این منظور ۵۲۰ دستگاه را در اختیار ستاد اربعین قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شهریورماه تا صبح روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه ۳۷۲ دستگاه از زنجان به مرز مهران اعزام شده است، ابراز کرد: با این تعداد خودرو ۸ هزار و ۳۳۱ نفر برای زیارت عتبات عالیات به مرز انتقال داده شدند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: بیشترین شمار سفرها برای ایام اربعین به روز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه مربوط می‌شود که در آن ۵۳ اتوبوس برای جابه‌جایی یک هزار و ۲۴۳ زائر به مرز اعزام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اعزام زائران برای پیاده‌روی اربعین تا ۳۰ شهریورماه ادامه دارد، بیان کرد: ۱۲۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰۰ دستگاه سواری کار خدمات‌رسانی به زائران در ایام را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه برای رفاه حال زائران و جلوگیری از تخلفات، نرخ‌های بلیط اعزام زائران اربعین با توجه به نوع اتوبوس و مسیر مصوب شده است، ابراز کرد: بر این اساس نرخ بلیط اتوبوس ۲۵ نفره ۴۵۵ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۳۸۰ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۳۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از زائران برای تشرف به عتبات عالیات تقاضا می‌شود حتما به ترمینال‌های زنجان، ابهر و خدابنده مراجعه و یا از طریق سامانه‌های فروش، نسبت به تهیه بلیط خود اقدام کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع دهند.

مدقالچی تأکید کرد: با توجه به حجم زیاد سفرها، زائران هنگام اتمام زیارت و شروع حرکت به سمت مرز، نام مرز ورودی خود را نظیر باشماق، تمرچین، خسروی، چذابه، شلمچه و یا مهران به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند تا با توجه به حجم تردد در هر مرز تعداد ناوگان لازم در مبادی ورودی کشور تأمین شود که برای اعزام مسافران زنجانی مرز مهران پیش‌بینی شده است.