شناسهٔ خبر: 116645 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد؛

پهلوگیری یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تن ذرت در بندر امام (ره)

پهلوگیری کشتی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد: یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تن ذرت در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه روند صادرات کالاهای اساسی از مبدأ اوکراین از سرگرفته شد، گفت: محموله‌ای به وزن  ۶٠ هزار تن ذرت وارد بندر امام خمینی (ره) شد، همچنین چندین محموله دیگر نهاده‌های دامی در راه بندر امام (ره) است که طبق برنامه به‌زودی در لنگرگاه این بندر پهلو می‌گیرند.

وی با اشاره به آغاز عملیات تخلیه محموله‌ این کشتی و ارسال و توزیع ذرت‌های وارداتی به سراسر کشور، تصریح کرد: واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از تجهیزات استراتژیک پیشرفته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی شامل ٢۴ دستگاه جرثقیل و مکنده پرقدرت و اسکله‌هایی با آبخور بیش از ١٣ متر، قابلیت خدمات‌دهی به کشتی‌های پهن‌پیکر تا ١۵٠ هزار تن را دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بیش از ٧۵ درصد حجم ذرت دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد و به مبادی مصرف در اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.