شناسهٔ خبر: 116651 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:‌

۱۹۳ کیلومتر از راه های استان اصفهان در حال ساخت است

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در استان اصفهان در حال ساخت است گفت: این اداره‌کل با برقراری تردد ایمن و روان در سطح جاده‌های استان در خدمت‌رسانی به مردم کوشا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.  

وی افزود: راه‌های استان اصفهان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور از تردد بالایی برخوردارند از این رو استان اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور محسوب می شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: این اداره‌کل در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه خیز، تبدیل و ارتقاء محورهای موجود (از راه‌های اصلی به بزرگراهی و راههای بزرگراهی به آزادراه‌ها) را در اولویت‌های کاری قرار داده است.  

وی با بیان اینکه براساس آخرین آمار تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع راه‌های استان اصفهان ۱۱ هزار و ۶۸۴ کیلومتر بوده گفت: طول آزادراه‌های استان ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه‌ها دو هزار و ۱۷۴ کیلومتر، راه‌های اصلی دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر و راه‌های فرعی یکهزار و ۸۵ کیلومتر است.  

قاری‌قرآن ادامه داد: حدود ۴۱۱ دستگاه پل با دهانه بالای ۶ متر، ۱۵ هزار و ۵۸۷ دستگاه پل با دهانه کمتر از شش متر (آبرو) و دو دستگاه تونل (که یک دستگاه آن به بهره برداری رسیده است) در استان اصفهان موجود است.  

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷ قرارداد توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مجموع با مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه منعقد شده، که تاکنون برای این قراردادها ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه براساس این قراردادها ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در سطح استان در دست اجرا قرار دارد. اذعان داشت: با توجه به نقش تقاطع در نقاط حادثه خیز، در سطح استان اصفهان در حال حاضر ۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح (۱۲ پل) با هزینه‌ای بالغ بر ۸۳.۵ میلیارد تومان در دست اجرا می‌باشد و مناقصه چهار پروژه دیگر تقاطع غیرهمسطح (۱۱ پل) با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان برگزار شده است.