شناسهٔ خبر: 116730 - سرویس استان‌ها

در چهارمین کمیسیون ایمنی راه‌های استان مطرح شد:

ضرورت همکاری دستگاه های متولی در کاهش تصادفات جاده ای

چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان.jpg اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های استان در چهارمین نشست سال جاری خود ضمن تایید مشارکت همه دستگاه‌ها در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی بر ضرورت تداوم این هماهنگی‌ها در طرح‌های ارتقای ایمنی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های استان در چهارمین نشست سال جاری خود ضمن تایید مشارکت همه دستگاه‌ها در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی  بر ضرورت تداوم این هماهنگی‌ها در طرح‌های ارتقای ایمنی تاکید کردند.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری‌سمنان در ابتدا گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها و تداخل آیین پیاده روی اربعین با اوج سفرهای تابستانی بهتر است حداکثر بهره برداری در کنترل ترددها را داشته  تا کمترین آسیب‌ها را در جاده‌های استان شاهد باشیم لذا هم افزایی و همکاری دستگاه ها در این زمینه بسیار مهم است و استفاده از ظرفیت تمام ارگان ها امکان خدمات رسانی مناسب و بیشتری را در استان فراهم می کند.

وی در ادامه آمار تصادفات را نگران کننده توصیف کرد و افزود: دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون باید تمهیدات و برنامه های لازم را در جهت کاهش آمار تصادفات به کار گرفته و همچنین فرمانداری ها، دهیاری ها و شوراها با پلیس همکاری نمایند.

حمیدی با اشاره به بحث فرهنگسازی ترافیکی در بین خانواده‌ها تصریح کرد: همراهی صدا و سیما نیز می تواند با نشر موضوعات فرهنگی در کاهش آمار تصادفات تاثیر به سزایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های استان یادآور شد: برای ارتقاء ایمنی جاده ها باید اولویت بندی برای رفع نقاط حادثه خیز استان داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات اساسی در بخش جاده ها را شناسایی و در رفع آنها تلاش کنیم.

منصورکیایی نیز با ارائه گزارش از روند پیگیری مصوبات کمیسیون قبلی عنوان کرد: سمنان به عنوان کریدور اصلی شرق به غرب، حضور در شرایط اقلیمی کویری و حجم بالای ترافیکی آن شاهد تصادفات بالایی می باشد که نظارت مضاعف پلیس راه در پاسگاهها را می طلبد.

وی در خصوص بررسی ایجاد سرعتکاه های برون شهری یادآور شد: به منظور ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی بر اساس تحلیل های انجام شده نیاز است در ۶ نقطه پرحادثه رامبل عرضی اجرا شود که اقدامات لازم برای اجرای آن صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین ضمن تاکید بر ضرورت تداوم هماهنگی‌ اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های استان در ارتقای ایمنی راهها افزود: با توجه به افزایش سفرهای تابستانی نسبت به سال های گذشته و مصادف بودن این ایام با تعطیلات پایانی ماه صفر نیاز است دستگاههای اجرایی مرتبط آماده باش کامل داشته و با راهبران استان مشارکت نمایند.

منصورکیایی در پایان بر ارتقای عملکرد دستگاه های اجرایی با توجه به درس‌آموخته‌های طرح نوروزی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با این تمهیدات تعداد کشته‌ها و حوادث جاده‌ای در سفرهای پیش رو کاهش چشمگیری داشته باشد.

شایان ذکر است ضرورت توجه ویژه به نقش آفرینی مردم با تاکید بر رسیدگی با قید فوریت به حل مشکلات گزارش شده، اتخاذ و اجرای طرح‌های ابتکاری و نو در پیشگیری از تصادفات، هدف‌گذاری کاهش جدی تصادفات توسط تمامی دستگاه‌های مسئول، پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی تمهیدات لازم برای مقابله با اثرات بحران‌های احتمالی ناشی از شرایط جوی و طبیعی از جمله مواردی بود که بر آن تاکید شد.