شناسهٔ خبر: 116790 - سرویس استان‌ها

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان خبر داد؛

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان

مهدی منصوری - اصفهان مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان گفت: با هدف توسعه فناوری، این دفتر آمادگی حمایت و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان (در حوزه صنعت ساختمان و حمل و نقل و شهرسازی، معماری) به نهادها و سازمان‌های ذیربط را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی منصوری مدیر دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین) و با توجه به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و ابلاغ دستور العمل‌های اجرایی آن، این دفتر از آمادگی لازم جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان و حمل و نقل و شهرسازی، معماری برخوردار است.  

وی افزود: بر این اساس دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان با هدف توسعه فناوری و تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین در حوزه صنعت ساختمان و حمل و نقل و شهرسازی، معماری، معرفی این شرکت‌ها به نهادها و سازمان‌های ذیربط را در دستور کار دارد.  

منصوری با بیان اینکه این اقدام در جهت اثربخش نمودن فعالیت‌ها و رفع چالش‌های موجود انجام می پذیرد، اذعان داشت: این تمهید علاوه بر ایجاد بسترهای لازم برای ارتباط بیشتر سازمان‌های اجرایی با خدمات و محصولات این گونه شرکت‌ها، در دریافت نیازهای واقعی بخش‌های اجرایی و انعکاس آنها به شرکت‌های مذکور نقش موثری دارد.  

وی خاطرنشان کرد: صاحبان محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه صنعت ساختمان و حمل و نقل و شهرسازی، معماری فعالیت دارند می‌بایست از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نظریه فنی و یا گواهینامه فنی اخذ نمایند تا تاییدی بر تطابق عملکرد و کیفیت محصول با معیارهای تعریف شده در مباحث مقررات ملی ساختمان باشد.  

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با برنامه ریزی های بعمل آمده این دفتر، ارتباط شرکت های دانش بنیانی که ارائه دهنده خدمات یا محصولات حوزه‌های مرتبط هستند را با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور تسهیل می بخشد تا بر این اساس متناسب با نوع و زمینه فعالیت آن‌ها برنامه‌ریزی جهت جلب حمایت‌های مورد نیاز صورت پذیرد.