شناسهٔ خبر: 116820 - سرویس استان‌ها

در جلسه ستاد بازآفرینی شهری خراسان شمالی عنوان شد:

دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری نگاه ویژه ای به ستاد داشته باشند/ شهرداری ها اسناد خود جهت قیر رایگان را کامل کنند

ستاد بازآفرینی شهری خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : مدیران دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری در استان نگاه ویژه ای به این ستاد داشته‌ باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان عصر روز سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری قاسمی، مدیر کل راه و شهرسازی استان، فرمانداران و شهرداران شهرهای استان و با حضور اعضای ستاد استانی با ۷ دستور کار از وضعیت بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی استان، گزارش اقدامات انجام شده شهرداری ها در خصوص بازبینی برنامه اقدام مشترک، در خصوص عملکرد سهم اعتبارات دستگاه های عضو ستاد در برنامه جامع اقدام مشترک، اعتبارات بازآفرینی شهری و توزیع سهمیه بندی قیر بازآفرینی شهری سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  و  درخواست افزایش محلات هدف بازآفرینی در شهرهای استان بررسی و بعد از اظهار نظر اعضای ستاد تصمیماتی اتخاذ شد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان با اشاره به اهمیت کار هماهنگ و تعامل بین همه بخش ها، گفت: باید از فرصت موجود برای بهره برداری از اعتبارات و مجوز های صادر شده برای سرعت بخشی به روند اجرای طرح های مرتبط با ستاد بازآفرینی شهری استفاده شود.

وی افزود : دبیر جلسات ستاد بازآفرینی شهری، جلسات ستاد را در شهرستان ها به صورت منظم برگزار کند تا به اهدافی که در ستاد مد نظر است برسیم.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به اختصاص قیر رایگان در محلات هدف بازآفرینی شهری در استان در سال ۱۴۰۱، شهرداری ها نسبت به معرفی معابر خاکی فاقد آسفالت جهت تخصیص قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری خراسان شمالی ادامه داد : شهرهای دارای مطالعات بازآفرینی شهری مصوب از الگوی های موفق بازآفرینی سایر شهرهای کشور و تجربیات آنها در این خصوص استفاده نمایند تا بتوانند این الگو را در استان اجرا نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه افزود: دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی، اقدامات مورد نظر خود در محلات هدف بازآفرینی را تهیه نموده و به دبیرخانه استانی ارسال نمایند تا پس از تصویب برنامه در ستاد استانی در اولویت تامین اعتبار از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گیرد.