شناسهٔ خبر: 116989 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری استان:

افزایش ضریب ایمنی جاده های مازندران نیازمند نگاه ملی است

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های مازندران نیازمند نگاه ویژه و ملی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،محسن محمد نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده و بخش اعظمی از ترافیک و تردد کشور از پایتخت به مازندران بوده ، می بایست در خصوص ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های این استان نگاه ویژه و ملی صورت بگیرد.

وی بر ضرورت برقراری تردد در تمامی ایام سال اشاره و تصریح کرد: حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل و بالاخص شبکه حمل و نقل جاده ای در تمامی ایام سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کوچکترین عامل بازدارنده این جریان پیوسته ، صدمات جبران ناپذیری را بطور مستقیم و غیر مستقیم وارد خواهد ساخت.

محمدنژاد در ادامه به اقدامات این اداره کل در زمینه حفظ و نگهداری از راه های موجود اشاره و اظهار داشت : احیا و بازسازی علائم محور ها ، بویژه در محورهای مواصلاتی و راه های شریانی ، اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه گیری رویه های آسفالتی ، اجرای خط کشی ، آشکار سازی نقاط پرحادثه با بکارگیری از علائم ، چراغهای چشمک زن ، شانه سازی  راه های اصلی و فرعی بویژه در نقاط کوهستانی پر تردد که دارای واریزه کوهی می باشند، اصلاح و رفع  مقاطع حادثه خیز زودبازده از جمله اقداماتی است که در حال حاضر با جدیت در دست اجراست.

وی خاطر نشان ساخت : سال گذشته توانستیم تا همت و تلاش بی وقفه گامی مثبت در جهت برنامه ها و اهداف خود برداشته و امید است در سال جاری نیز با غیرت و همت مثال زدنی نقش بسزایی در ارتقاء اداره کل و سازمان متبوع برداریم.

معاون راهداری فرهنگ سازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها را برای ایجاد بستر مناسب در محورهای استان بسیار مثمرثمر دانست و یاد آور شد : مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی خود همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی نظمی و اختلال در سطح محورها و حاشیه راه های آن باشیم.

 محمدنژاد ساماندهی فضای سبز و حفظ حریم را در سطح محورها از ضروریات اجرایی در مازندران نام برد و تصریح کرد: ما باید با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصین در این امر بکوشیم تا جاده هایی ایمن و زیبا را برای هموطنان و مردم ولایتمدار استان ایجاد نماییم.