شناسهٔ خبر: 11699 - سرویس مسکن و شهرسازی

نریمان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

رونمایی از مسکن اجتماعی در آینده‌ای نزدیک/ مسکن اجتماعی مردم محور است/ بسترسازی برای ساخت واحدهای مسکونی باکیفیت

مصاحبه با نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر انجام مطالعات برای اجرای طرح مسکن اجتماعی از رونمایی آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مسکن اجتماعی بر خلاف مسکن مهر مردم محور است.

محسن نریمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان برنامه‌های شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در طرح جامع مسکن برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد گفت: از جمله برنامه‌های سالانه دولت و واحدهای زیرمجموعه آن که در طرح جامع شهرها مصوب شد، تولید یک میلیون واحد مسکونی است که این کار توسط مردم و دولت توامان انجام می‌گیرد. در اجرای کامل مصوبات و کیفیت‌دهی به نظام ساخت‌و‌ساز نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهرهای جدید باید بسترساز ایجاد و تولید واحدهای مسکونی باکیفیت باشند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: به زودی از اجرای مسکن اجتماعی رونمایی می‌کنیم و برای اینکه اشتباهاتی که در مسکن مهر ایجاد شد تکرار نشود در حال انجام کارهای مطالعاتی آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح چگونگی اجرایی شدن مسکن اجتماعی به پایگاه خبری گفت: در تلاش هستیم که اجرای مسکن اجتماعی را از دولت‌محوری به مردم‌محوری تبدیل کنیم. همچنین در مورد ساخت مسکن اجتماعی، مکان‌یابی‌ها نیز به شیوه‌ای انجام می‌شود تا اقبال مردمی و میزان استقبال مورد توجه قرار گیرد و با درنظرگرفتن زیرساخت‌ها اقدام به ساخت و ساز شود.

وی تاکید کرد: برنامه ما در اجرای مسکن اجتماعی پندگرفتن از تجربیات تلخ و شیرین مسکن مهر است. /