شناسهٔ خبر: 116990 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

صحن و شبستان حرم حضرت معصومه (س) امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود/مطالعات و تملک بخشی از اراضی پیرامون حرم شاهچراغ(ع) در حال انجام است

شاهچراغ مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل و بهره‌برداری صحن و شبستان حرم حضرت معصومه (س) در سال‌جاری در صورت تامین اعتبار خبر داد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه ضلع جنوبی و شرقی حرم حضرت معصومه (س) توضیح داد: پروژه توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) در سه فاز برنامه‌ریزی شد. فاز نخست این پروژه شامل تکمیل کتابخانه بود که این بخش از پروژه انجام و تحویل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فاز دوم در ضلع شرقی برنامه‌ریزی شده که شامل صحن‌ها و شبستان است  که این فاز از پروژه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری نیز بوده است. در سال گذشته اعتباراتی به اجرای این فاز تخصیص یافت. در سال جاری نیز چنانچه اعتبارات موردنیاز تخصیص یابد، صحن و شبستان نیز تکمیل و تحویل خواهد شد.

نبیان افزود: فاز ۳ توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) یک بخش توسعه‌ای بوده که  در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه و تصویب و تخصیص اعتبار عملیاتی و اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در خصوص توسعه پیرامونی حرم حضرت احمدابن موسی کاظم شاهچراغ(ع) نیز با اعلام اینکه نظارت عالیه بر ساخت برعهده سازمان مجری است و اجرای آن را اداره کل راه و شهرسازی برعهده دارد، گفت: مطالعات انجام این طرح در سازمان مجری توسط شرکت مهندسین مشاور در حال انجام است. همزمان اداره کل راه و شهرسازی استان در همکاری با سازمان مجری، تملک‌ها را نیز انجام می‌دهد.