شناسهٔ خبر: 116996 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر مسافر از مبدأ استان مرکزی به مقصد پایانه‌های مرزی کشور توسط ناوگان حمل و نقل مسافری جابه‌جا شده‌اند

تردد اربعین از یکم تا ۲۳ شهریور ماه با استفاده از ۵۳۶ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافری، ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر از مبدأ استان مرکزی به پایانه های مرزی کشور جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن تشریح اقدامات بعمل آمده برای تسهیل سفرهای اربعین گفت: امسال استقبال مردم برای استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافری برابر با ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر تا ۲۳ شهریور ماه بوده است.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته در خصوص تسهیل راهپیمایی اربعین اظهار کرد: ایمن سازی راه ها در قالب طرح ویژه اربعین یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که از ابتدای مرداد ماه سال جاری شروع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در این طرح مسیرهای عبوری زائرین اربعین شامل آزادراه‌های ساوه-تهران و ساوه- همدان، محورهای قدیم ساوه-همدان و ساوه-تهران، بزرگراه اراک-سلفچکان و اراک-توره-بروجرد با اولویت ویژه از ابتدای مردادماه ایمن سازی شدند.

وی افزود: جلسات متعددی نیز با مدیران مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی سطح استان در مرداد ماه برگزار و مصوبات آن به ایشان ابلاغ شد تا نسبت به نظافت مجتمع ها و ارتقای کیفیت خدمات رسانی به زائران توجه ویژه داشته باشند و پس از این ابلاغ، نظارت و بازدیدهایی از سوی کارگروه استانی و نیروهای شهرستان ها نیز صورت گرفت تا در صورت مشاهده کاستی ها اقدام لازم هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات صورت پذیرد.

جهانی اظهار داشت: تجهیز راهدارخانه ها در مسیر منتهی به مرز مهران نیز انجام شده تا در صورت نیاز اضطراری به اسکان بتوان از فضای راهدارخانه ها استفاده کرد، همچنین به منظور جابجایی مسافران به سمت مرز، میز خدمت از اوایل شهریور در پایانه مسافربری اراک با حضور مستمر معاون حمل و نقل و رئیس و کارشناسان اداره مسافر جهت ارائه خدمت بهتر به مردم برپا شده است و گفتنی است این میز خدمت در پایانه مرزی برکت نیز به منظور راهنمایی زائرین جهت بازگشت به سمت استان مرکزی دایر شده است.

وی ادامه داد: برای این طرح ۲۹ دستگاه انواع کامیون سبک و سنگین و خودروهای سواری به همراه حدود ۸۰ نفر از نیروهای راهداری به مرز اعزام شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: همچنین یک اقدام فرهنگی تحت عنوان طرح پویش همراهان سفر ایمن نیز در کنار سایر اقدامات در سطح استان اجرا شده است که یکی از اهداف این پویش این بود که بتوان مردم را تشویق کرد تا در طول سفر به ازای هر ۲ ساعت رانندگی یک ربع استراحت داشته باشند، در این پویش مراسمات آیینی نیز برگزار و استقبال خوبی صورت گرفته است که به گفته وی این اقدام با مشارکت مجتمع‌های خدمات رفاهی قزل پارک و سرو در محور اراک-سلفچکان و بلعکس تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

جهانی اضافه کرد: استودیو اربعین نیز از طریق سامانه ۱۴۱ در کنار این اقدامات در مرکز مدیریت راه ها راه اندازی شد که با افزایش تعداد اپراتورهای پاسخگو بتوان خدمات بهتری به مردم ارائه داد.

از یکم تا ۲۳ شهریور از مبداء استان به مرزهای کشور ۱۵ هزار و ۳۴۳ مسافر از طریق ناوگان مسافری بین شهری توسط ۵۳۶ دستگاه ناوگان جابجا شده اند که از این میان ۴۲۹ دستگاه به سمت مرز مهران رهسپار شده است.