شناسهٔ خبر: 117012 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس :

بازآفرینی شهری فقط بحث کالبدی نیست

بازآفرینی شهری فقط بحث کالبدی نیست مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : بازآفرینی بیشتر یک اقدامات برنامه ای است تا صرفا فقط اقدامات کالبدی البته کارهای کالبدی در دست انجام است اما صرفا احداث مدرسه،خانه محله و یا احداث ورزشگاه یا آسفالت معابر نیست بلکه باید یک سری برنامه ها بیشتر در حوزه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی نیز باید صورت گیرد چرا که بازآفرینی فقط بحث کالبدی نیست .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ستاد بازآفرینی شهری استان فارس با اشاره به اینکه هشت شهر دارای محلات هدف بازآفرینی و از سنوات گذشته مصوب شده است، اظهار داشت: با تغییرات صورت گرفته در شهرها نیاز به بازبینی است که در چهار شهر آموزش برای ستاد بازآفرینی انجام شده و چهار شهرستان نیز در شرف انجام است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است هر ماه یک جلسه برگزار شود، افزود: فرمانداران باید ستاد شهرستانی را تشکیل دهند و نتایج آن جلسات در ستاد استانی مطرح شود.

طالبان با اشاره به تخفیف عوارض ساختمانی در بازآفرینی شهری عنوان کرد: از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف عوارض ساختمانی را داریم، برای بازآفرینی که حداقل باید ۵۰ درصد رعایت شود البته باید مصوبه جدید نیز ابلاغ شود.