شناسهٔ خبر: 117073 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری خبر داد؛

جابه‌جایی زوار اربعین حسینی توسط ۸۵۰ ناوگان طی کمتر از ۲۴ ساعت/ برنامه‌ریزی برای بازگشت سفر زوار مشهد مقدس در دهه پایانی ماه صفر

تردد اربعین مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جابه‌جایی زوار اربعین حسینی توسط ۸۵۰ ناوگان طی کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: پس از استقرار در پایانه‌های مرزی به منظور برنامه‌ریزی برای زوار مشهد مقدس عازم این شهر خواهیم شد.

داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه هم‌اکنون،‌ ۲۹ شهریورماه، در پایانه مرزی برکت مستقر هستیم، گفت:‌ از ساعت ۰۰ بامداد تا کنون قریب به ۲۵ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند و این ترددها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این تعداد از زوار با قریب به ۸۵۰ دستگاه اتوبوس جابه‌جا شده‌اند، اعلام کرد: متاسفانه تعداد ناوگان عملیاتی سایر نهادها،‌ ارگان‌ها و کارخانجاتی که در این ایام به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کمک کند،‌ چشمگیر نبود،‌برخی از دستگاه‌ها ناوگان خود را به صورت تک‌سرویس مستقر کردند اما این خودروها در چرخه حمل و نقل قرار نگرفت. 

باقرجوان با تاکید براینکه خوشبختانه برای تردد زوار هیچگونه مشکلی وجود ندارد، تردد در پایانه‌های مرزی را روان برشمرد و عنوان کرد: زوار نگران بازگشت خود نباشند و سازمان راهداری تمامی امکانات خود را به منظور تسهیل و تسریع در بازگشت و تردد زائران به کار گرفته است. 

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پس از استقرار در پایانه‌های مرزی عازم مشهد مقدس هستیم تا بازگشت زائران مشهد مقدس در دهه پایانی ماه صفر، تردد زوار گرامی را نیز برنامه‌ریزی کنیم.