شناسهٔ خبر: 117179 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر خبر داد :

جابجایی بیش از ۲۱ هزار زائراربعین حسینی با ناوگان عمومی / سفر زائرین اربعین حسینی در ایمنی کامل انجام شد

جابجایی زوار اربعین حسینی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان : ۲۱ هزار۴۷۰ زائر اربعین حسینی با انجام ۸۶۰ سفر ناوگان عمومی به بوشهر برگشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : ۲۱ هزار۴۷۰ زائر اربعین حسینی با انجام ۸۶۰ سفر ناوگان عمومی به بوشهر برگشتند.

عبدالکریم اخترشناس با بیان اینکه سفر زائران اربعین حسینی در ایمنی کامل انجام شد گفت : با عنایت خداوند متعال و توجه اهل بیت (ع)  همه ۲۱ هزار۴۷۰ زائر اربعین هم استانی که با ناوگان عمومی عازم  شرکت در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  شده بودند در ایمنی کامل و سلامت به خانه های خود برگشتند .

وی اظهار داشت : یکی از تاکیدات ما در طرح  اربعین ۱۴۰۱ توجه به  ایمنی سفر و مراعات حال زائران اربعین بود که این امر الحمدولله با تعامل و همسویی  رانندگان ،شرکت های حمل و نقل مسافر و پلیس راه به خوبی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین بیان داشت : یکی از موضوعات دیگری که بشدت بوسیله کارشناسان بخش حمل و نقل و همچنین نمایندگان سازمان صمت کنترل شد رعایت نرخ مصوب و کرایه حمل مسافر به مقصد مرز شلمچه و بالعکس بود که برابر با نظام نامه کنترلی موجود خوشبختانه هیچ موردی از تخلف مشاهده نشد.

اخترشناس با قدردانی از تعامل و همکاری صمیمانه تشکل صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر استان افزود : در جریان جابجایی زوار امسال شاهد تعامل بسیار خوبی بین  مسئولان ستاد حمل و نقل اربعین و دست اندرکاران بخش حمل و نقل مسافر استان بودیم و همین امر موجب پاسخگویی به نیاز همه زوار به ناوگان شد.

وی با بیان این که از محدود استانهایی بودیم که از داخل  خاک عراق زوار را جابجا کردیم اظهارداشت : در پی ازدحام زوار ایرانی در خاک عراق و رایزنی  مسئولان مربوطه با انجام ۵۴۰ سفر ناوگان عمومی ، مبادرت به جابجایی ۲۳هزار۷۶۰ زائر از داخل این کشور به پایانه مرزی شلمچه نمودیم که در نوع خود کم نظیر است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از تداوم جابجایی زوار از شلمچه به استان خبر داد گفت : با وجود کاهش چشمگیر بازگشت زوار هنوز شاهد بازگشت زائرین  به کشور و استان هستیم و همکاران بخش حمل و نقل نیز همچنان در پایانه مرزی شلمچه مستقر هستند .