شناسهٔ خبر: 117275 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

جا به جایی ۱۸ هزار و ۴۱۰ نفر از پایانه مرزی مهران توسط ناوگان اتوبوسی استان مرکزی به نقاط مختلف کشور

بازگشت از اربعین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین از دهم شهریورماه تاکنون ۱۸هزار و ۴۱۰ نفر از پایانه مرزی مهران توسط ۵۲۶ دستگاه ناوگان اتوبوسی استان مرکزی به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۸ هزار و ۴۱۰ زائر امام حسین(ع) در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین از دهم شهریورماه تاکنون توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان از مرز مهران به نقاط مختلف کشور جابه جا شده است.

جهانی افزود: ۴۰ درصد این مسافران از مرز مهران به شهرستان اراک، ۲۴ درصد تهران، ۱۵ درصد قم و ۲۱ درصد سایر شهرهای کشور از جمله مشهد، دلیجان، ساوه، خرم آباد و... جابه جا شده‌اند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از مجموع این زائران از مرز مهران به استان مرکزی جابه جا شدند که ۴۰ درصد این زائران به مرکز این استان و بقیه به سایر شهرهای استان جابه جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۲۶ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل نقل جاده‌ای استان برای بازگشت زائران حسینی از مرز مهران وظیفه خدمت رسانی به زائران را برعهده داشته اند.

جهانی یاد آور شد: میز خدمت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این مدت در مرز مهران مستقر شده و ۸۰ نفر از کارشناسان و بازرسان این اداره کل با ۲۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین وظیفه خدمت رسانی، هدایت، نظارت و تسهیل در ارایه خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را برعهده دارند.